Neznámi sa uchytia sebavedomím

Sme začínajúca firma a chceme preraziť na trhy v USA a Európe. Ako máme pritiahnuť veľké firmy, aby si nás začali všímať?

(Zdroj: ILUSTRAČNE - WWW.SXC.HU)

Ram Muthian, Seattle, Washington, USA

Zmeňte si názov. Názov je podstatný na to, aby ste získali pozornosť mamutích podnikov. Veľké firmy sú väčšinou byrokratické a ich nákupné procesy sú previazané na overených dodávateľov.

Musíte im urobiť ponuku, ktorú nebudú môcť odmietnuť. Veľká firma nemá dôvod riskovať svoju povesť tým, že by vo vás uverila pre niekoľko percent.

Pozornosť si kúpite návrhom

Zároveň musíte situáciu otočiť tak, že len hlupák by neobchodoval s vami.
Príkladom je indický outsourcingový podnik Wipro. Začal fungovať v 80. rokoch, vynoril sa odnikiaľ a predral sa popri etablovaných poskytovateľoch technologických služieb k veľkým zákazníkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jeho štýl podnikania bol založený na tom, že ponúkal niečo nevídané. Nákupcovia, ktorí s ním spolupracovali, vo svojich firmách rýchlo vyzerali ako hrdinovia. Niet divu, že trvalo len zopár desaťročí, a Wipro sa rozrástol na svetovú firmu narábajúcu so sumou tri miliardy dolárov a zamestnávajúcu 80­tisíc ľudí.

Podobne aj konzultantská firma Bain & Co. v polovici 70. rokov povedala potenciálnym klientom: „Nemusíte nám platiť vopred veľa. Len nám zaplaťte percento z dodatočných ziskov, ktoré vám určite zaistia naše rady." Po takomto návrhu sa firme podarilo presadiť v odvetví, ktoré už bolo prepchané zavedenými zvučnými menami.

Začiatočníci sú zapálenejší

Obe firmy mali okrem toho to, čo veľa zabehnutých firiem už nemá, mali zápal.
Po prezentáciách ľudí z nových firiem si potenciálni zákazníci nehovorili: „Hmm, zaujímavé." Pýtali sa: „Videli ste, ako si tí ľudia veria a veria tomu, čo robia? Aj ja im verím."

SkryťVypnúť reklamu

Nie je to ľahké, ale ak chcete, aby si veľkí hráči aspoň vypočuli váš návrh, vaša prezentácia ich musí omráčiť. Musí mať ohromný prínos a minimálne riziko.
Keď už budete mať nohu vo dverách, musíte ich znovu omráčiť - zápalom.

welch.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 423
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 887
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 226
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 650
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 263
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 034
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 686
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu