Bratislava 9. apríla (TASR) - V záujme tvorby jednotnej mediálnej meny na Slovensku - teda ceny za televíznu reklamu - prišla TV Markíza s vlastným návrhom zavedenia peoplemetrov. Po minulotýždňovom bojkote stretnutia zvolaného generálnym riaditeľom TV JOJ Richardom Rybníčkom dnes TV Markíza informovala o spoločnej iniciatíve s STV.
V spolupráci s STV sa TV Markíza zaväzuje do 30. apríla 2002 vytvoriť platformu pre výberové konanie prevádzkovateľa peoplemetrového prieskumu na báze združenia právnych kancelárií, ktoré by malo zastupovať vysielateľov.
Spomínaný návrh podobne ako projekt TV JOJ predpokladá vytvorenie združenia s účasťou mediálnych agentúr a ostatných vysielateľov na trhu. Na otázku v čom sa predkladaný návrh líši od návrhu TV JOJ, sa zástupcovia oddelenia public relations TV Markíza pre TASR vyjadrili, že neposudzujú návrh TV JOJ. "My len pokračujeme kontinuálne tam, kde sme rokovaniami s STV na sklonku minulého a v januári tohto roku dospeli," dodali.
Rozhovory o zavedení peoplemetrov, teda elektronického merania sledovanosti, prebiehajú už niekoľko rokov. Okrem TV Markíza a STV sa na nich zúčastňovali aj TV Luna a TV Global. TV Luna však po čase zanikla a TV Global sa na nich prestala zúčastňovať, keď na slovenský mediálny trh vstúpila firma Prvá investiční.
*ika na