Treba slovenský LinkedIn?

Podnikateľ v splátkovom systéme Jaroslav Kiska sa tentoraz rozhodol pustiť do personalistiky. Založil portál, na ktorom si môžu ľudia vytvoriť sieť pracovných kontaktov. Hovorí, že kríza vhodne zapasovala do rozbehnutia projektu.

Kríza láka ľudí za počítač hľadať si známych.Kríza láka ľudí za počítač hľadať si známych. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

Podnikateľ v splátkovom systéme Jaroslav Kiska sa tentoraz rozhodol pustiť do personalistiky. Založil portál, na ktorom si môžu ľudia vytvoriť sieť pracovných kontaktov. Hovorí, že kríza vhodne zapasovala do rozbehnutia projektu.

BRATISLAVA. V personalistike je momentálne všade na svete trend, že s poklesom pracovných ponúk rastie počet ľudí, ktorí sa chcú registrovať na portáloch ako LinkedIn a pridávať si na nich známych.

Platí to aj na Slovensku. V apríli tu naplno spustili nový kariérny portál, ktorý má potenciál využiť práve tieto skutočnosti. Joblife.sk má najviac spoločného s americkým portálom LinkedIn. Vytvára sieť pracovných kontaktov, záujemca sa registruje pridaním pracovného životopisu či hodnotí anonymne firmu, v ktorej pracuje. Za sedem mesiacov má už 20­ tisíc registrovaných užívateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kríza prišla vhod

S nápadom založiť kariérny portál prišiel Jaroslav Kiska, ktorý zatiaľ nemal s personalistikou nič spoločné. „Doteraz som robil biznis predaj­-kúpa. Teraz chcem priniesť niečo, čo v strednej Európe nie je, aby ľudia zdieľali obsah, aby uvažovali, prečo je užitočné poznať sa s ľuďmi na pracovnom portáli," povedal Kiska. Dodnes je členom predstavenstva v Consumer Finance Holding. „Som hravý človek a vždy som chcel vymyslieť niečo sexi a zároveň nadčasové," hovorí.

Kiska súhlasí, že je výhodné spúšťať portál na spájanie sa s ľuďmi počas krízy, keď nie sú pracovné ponuky, a keď sa nábory zase rozbehnú, mať ich podchytených, ale nápad založiť portál prišiel už pred tromi rokmi. „Kríza dobre zapasovala do veľkého spustenia portálu, ale reálny dôvod bol ten, že tu sieť pre Slovákov chýbala. V živote musíte mať aj trošku šťastia," vraví.

SkryťVypnúť reklamu

Predbežne už obsadili domény v Čechách, Poľsku aj Maďarsku.

Pri otázke, nakoľko je itečkár, sa smeje. „Vôbec nie som. Snažím sa vidieť do toho, čo robia ľudia pri vývoji, ale nemiešam sa im do toho. Navrhujem stratégiu, na technológiu máme celý tím. Ak mi navrhnú novú technológiu, tak im poviem, nech mi ukážu, ako to robia svetoví lídri a ja si to doma v pokoji pozriem," hovorí.

Granty sú aj zadarmo

Koľko peňazí investovali do tohto projektu, zakladatelia nechcú povedať. „Na sociálnych sieťach ešte nikto nezarobil. Nemám ambície na tom zarobiť. Keď sa zadarí, dobre. Budem rád, keď sa investované peniaze vrátia," povedal Kiska.

Timon Scherer z Joblife dopĺňa, že vyčísliť konkrétnu sumu je veľmi ťažké, pretože sa na projekte podieľajú rôzne spoločnosti od IT firiem po konzultačné a personálne agentúry. Na dokreslenie ide napríklad o reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett či PR agentúru Neopublic Porter Novelli.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto roku môžu záujemcovia, ktorí sa zaregistrujú do konca roka, získať 33 kompletných grantov na štúdium online kurzov na najprestížnejších svetových univerzitách. Pred časom zaplatili na Googli kontextovú reklamu, ktorá na portál odkazovala po zadaní akéhokoľvek krstného mena do vyhľadávača. Na budúci rok by chcel Kiska zaplatiť stáž v Silicon Valley.

Personalistov už oslovili

Na portál by mala podľa Kisku postupne pribudnúť možnosť testovať sa v pracovnej oblasti, zoznam literatúry, ktorá k téme vyšla, ale aj to, aké školenia sa oplatia k problému využiť. „Ešte je tam veľa nedorobeného. Chcem, aby sa dal stiahnuť zoznam kontaktov z gmailu na Joblife. Nikto zatiaľ napríklad nevyužíva, že vám môže niekto z vašich známych napísať pracovné odporúčania. To je pre recruiterov na nezaplatenie," hovorí Kiska.

SkryťVypnúť reklamu

Už teraz vychádza na 20 zaregistrovaných ľudí jeden zaregistrovaný človek, ktorý pracuje v personalistike.

Kontakty na nete hľadajú viacerí

Kríza prilákala aj firmy, ktoré sa personalistikou nezaoberajú. Portály na internete lákajú nových ľudí aj súťažami.

BRATISLAVA. Ľudia v priemere trávia na Facebooku 5 hodín a 46 minút mesačne. Je to trikrát viac času, než v priemere strávi človek mesačne na Googli.

Využiť tento trend sa snažia aj iné pracovné portály.

„Používate Facebook a máte záujem o svoj bezplatný osobný rozvoj a napredovanie? Touto vetou láka na tipy a rady od profesionálnych koučov či lektorov skupina Moja stránka osobného a kariérneho rastu, ktorá má 170 fanúšikov. Medzi odkazmi nájdete video o komunikačných zručnostiach pridané zakladateľmi skupiny aj pondelkový odkaz: „Úspešný štart do nového pracovného týždňa. Make love, not business."

SkryťVypnúť reklamu

Zapoj sa a vyhraj

Kariera.sk, pracovný portál serveru Zoznam.sk, láka nových užívateľov na notebooky. Prví traja ľudia, ktorí získajú najviac registrovaných priateľov „a nimi vytvorených životopisov" môžu vyhrať notebook.

„Súťažnú stránku navštívilo vyše 20­tisíc používateľov. Vďaka súťaži stúpol počet registrácií o 105 percent a počet registrovaných životopisov o 162 percent," povedala PR manažérka Zoznamu.sk Katarína Pekaríková.

Portál Kariéra bez hraníc pred časom spustil úvodnú kampaň. „Projekt SlovenskoCalling chce hľadať dôvody a vytvárať možnosti pre návrat talentovaných ľudí zo zahraničia domov," hovorí Lukáš Jakubička o projekte. Dodáva, že plánujú získať a prezentovať pracovné pozície zo slovenského trhu. Chcú urobiť prieskum motivácie Slovákov v zahraničí na návrat domov a semináre zamerané na uľahčenie reintegrácie navrátilcov.

SkryťVypnúť reklamu

Cez telefón hľadajú prácu najmä robotníci

V kríze sa trhu práce venujú aj firmy, ktoré pôsobia v odlišných oblastiach. Orange napríklad spustil v auguste poradenskú Linku práce. Jej zamestnanci volajúcemu povedia, aké sú pre neho aktuálne pracovné pozície.

Od spustenia služby do konca októbra zavolalo 413 ľudí. Najviac, 17,5 percenta volajúcich bolo z Nitrianskeho kraja, nasledoval Prešovský a Košický kraj. „Najväčší záujem je o robotnícke práce. Na tie sa pýtalo až 70 percent volajúcich," povedala Alexandra Piskunová zo spoločnosti Orange.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 636
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 131
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 929
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 689
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 451
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 398
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 031
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 733
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu