Cannes 16. apríla (TASR) - Priemerná doba sledovania televízie ostala v minulom roku nezmenená, a to 203 minút za deň, výsledky štúdie dnes na Medzinárodnom veľtrhu televíznych programov v Cannes zverejnila spoločnosť Eurodata TV Worldwide.
Eurodata TV je medzinárodná databanka na meranie sledovanosti televízie, ktorá pokrýva 1,3 miliardy potenciálnych televíznych divákov.
Severná Amerika a Latinská Amerika zaznamenali v roku 2001 sledovanosť 220 až 250 minút za deň, čo je nad svetovým priemerom. Sledovanosť v Európe je presne 203 minút za deň, čo zodpovedá priemeru. V Afrike sa výskum týkal iba Juhoafrickej republiky, kde priemerná sledovanosť dosiahla 176 minút za deň, zatiaľ čo na Strednom východe bola sledovanosť na úrovni 179 minút za deň a 157 minút v Tichomorí.
Najväčšími konzumentmi televízneho vysielania sú Bosna (287 minút/deň), Mexiko (265), Japonsko (261), USA (255) a Maďarsko (251).
Čo sa týka celého roku 2001, 11. september nemal podstatný vplyv na základný výber televíznych programov. Tieto udalosti mali najvyššiu sledovanosť len v 12 krajinách. Podľa uvedenej štúdie "toto konštatovanie dokazuje, že v prípade udalostí s celosvetovým dopadom diváci dávajú prednosť káblovým tematickým programom alebo satelitnému vysielaniu".
Zo 70 sledovaných krajín sa iba v desiatich na čele rebríčka umiestnil spravodajský program.