Desatina ľudí bude vždy proti

Zmena je podstatnou súčasťou podnikania. No ľudia nemajú príliš radi, keď ich šéfovia vyhlásia, že sú zmeny potrebné.



Zavádzanie zmien vo firme bude ľahšie, ak si uvedomíte štyri veci:

1. Spojte každú zmenu s jasným cieľom.

Ľudia musia pochopiť, prečo je zmena nutná a ako ich ovplyvní. To je, prirodzene, ľahšie, keď sú problémy zjavné, napríklad, keď konkurent znížil ceny o pätinu.
Niekedy však potreba zmeny nie je očividná. Zdá sa, že prichádzajú ohrozenia, neviete to naisto, no musíte reagovať. Najlepšou zbraňou je neustála komunikácia podložená faktmi. Vo veľkých firmách sa výzvy na zmenu často prijímajú neutrálne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

2. Zamestnávajte a povyšujte len tých ľudí, ktorí veria v zmeny.

Podľa našich odhadov je menej než 10 percent všetkých ľudí v obchode skutočnými činiteľmi zmien. Keď sa ďalšia skupina, asi 70 až 80 percent ľudí, presvedčí, že zmena je nevyhnutná, povie si, že ide do toho. Zvyšok sú odporcovia.
Činitelia zmien sa zvyčajne sami vyčlenia. Sú to charakteristicki draví, energickí ľudia, ktorí sú viac než trochu paranoidní ohľadom budúcnosti. Často si vymýšľajú vlastné iniciatívy zmien alebo žiadajú, aby ich mohli viesť. Títo ľudia majú istý nedostatok obáv z neznámeho. Ak zlyhajú, vedia, že sa dokážu zdvihnúť, oprášiť a ísť ďalej.

3. Vypátrajte a odstráňte odporcov zmien, aj keby mali uspokojivé výsledky.

Je tvrdé vyhodiť niekoho, komu sa možno darí celkom dobre. V každej organizácii však existujú ľudia, ktorí neprijmú zmenu, bez ohľadu na to, aké zdravé argumenty máte.
Odporcovia mrhajú vlastným časom: Pracujú v spoločnosti, s ktorej víziou nesúhlasia alebo ju nezdieľajú.

SkryťVypnúť reklamu

4. Pozrite sa na vraky áut.

Väčšina firiem dokáže zužitkovať zjavné príležitosti. Keď zlyhá konkurent, preberú jeho zákazníkov. Keď sa objaví nová technológia, investujú do nej a rozšíria líniu svojich produktov.
No ak chcete skutočne organizovať zmeny, musíte tiež prihliadať na odvážnejšie či desivejšie udalosti a odhadnúť príležitosti, ktoré predstavujú, a vytĺcť z nich čo najviac. Príležitosti prinášajú aj bankroty, hoci sú tragédiou pre zamestnancov.
Pri všetkom rozruchu okolo zmien je ľahké nechať sa premôcť odporcami, no držte sa pravidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 104
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 047
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 828
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 713
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu