Odjakživa som veľkým zástancom úprimnosti. Jej nedostatok je najväčším problémom v rámci sveta obchodu a podnikania, lebo blokuje múdre myšlienky a rýchle akcie. Najhoršie na tom však je, že neúprimnosť spôsobuje absolútnu neúčasť zamestnancov.
Úprimnosť znižuje náklady
Mnohí ľudia zamlčujú kritiku, aby sa vyhli konfliktu, a obalia zlú správu medom, aby si zachovali imidž.
Zamestnanci stoviek firiem mi opisovali, čo zažili na všelijakých podnikových stretnutiach. Hovorili o byrokracii, politikárčení a falošnej zdvorilosti. Pýtajú sa, ako môžu „donútiť“ firmu, aby sa stala miestom, kde si ľudia vymieňajú názory a diskutujú o myšlienkach.
Úprimnosť vedie k výhre tromi hlavnými spôsobmi: Keď sa do rozhovoru zapojí viac ľudí, rozoberie a zlepší sa oveľa viac nápadov. Otvorene rozoberané nápady možno rýchlo rozšíriť a konať podľa nich.
Úprimnosť dokáže nahradiť a zmeniť neefektívne schôdze. Zabudnite na vonkajšiu komunikáciu, dôležitejší je spôsob, akým komunikujete vo firme medzi sebou navzájom. Napriek tomu, že nikdy nebudete schopný zistiť presné čísla, úprimnosť znižuje počet nezmyselných schôdzí a nahradí otupujúce prezentácie v powerpointe.
Ak chcete dosiahnuť úprimnosť, odmeňujte ju, chváľte ju a diskutujte o nej. No predovšetkým, predvádzajte ju, aj keď nie ste šéf.
Predstavte si sám seba na stretnutí o výkone oddelenia. Samoľúbi manažéri rozprávajú o dvojcifernom prírastku. Je to slepá ulička. Skúste ich z nej vytiahnuť výrokmi typu: „Toto je náš najlepší kšeft, nemali by sme do toho vraziť ešte viac peňazí? Čaká nás najmenej 10 akvizícií. Pozreli ste sa na to globálne?“
Neprirodzená ako vstávanie o piatej
Úprimnosť môže byť proti ľudskej prirodzenosti. Tak ako vstávanie o piatej ráno každý deň, aby človek stihol vlak alebo obed za písacím stolom, aby človek nezmeškal dôležité stretnutie. Dobré na úprimnosti je to, že sa viac ako oplatí.
Aj keď sa dostaneme len na pol cesty, bude to najväčšou zmenou k lepšiemu v rámci ekonomiky.