Toto výrazné prvenstvo, napriek masívnej konkurenčnej reklamnej kampani ďalšieho výrobcu – Danone, sa dá vysvetliť tým, že Rajo bolo chápané v čase vlaňajšieho prieskumu ako domáca značka, kým Danone ešte ako dovozová. Slovenskí spotrebitelia sa v tomto opäť raz prejavili ako lokálpatrioti.
Pri celkovom vyhodnotení sa v rámci Slovenska podarilo presadiť aj regionálnym značkám. Smutné je, že napríklad Martinská mliekareň, ktorá mala do vlaňajška celoslovensky etablovanú značku Majo, už zanikla.
TOP 10 najčastejšie kupovaných jogurtov:
Rajo 24,6 %
Danone 12,7 %
Jogobella 7,8 %
Vitalinea* 5,9 %
Milk Agro Prešov 5,3%
Ovocný jogurt Danone 3,8%
Whittmann a Syn 3,5%
Majo 3%
Pro Bio* 2,6%
Mliekospol N. Zámky 1,9%
* významná časť respondentov spontánne uvádzala tento presný názov výrobku, preto sa dostal do prieskumu aj mimo značky Danone