a ich deti, ktoré práve objavili Ameriku.
Bee Gees fungujú už tridsaťpäť rokov a po celý čas slúžia ako zásobáreň hitov pre mladé skupiny. Po piatich rokoch sú tu s albumom This Is Where I Came In (Polydor/Universal 2001) a zrazu to nie sú len sladké naaranžované vokály. Teraz, keď by sa mohli zviezť popri boybande N-Sync, ktorí slávia úspech aj vďaka coververzii Bee Gees, oni prídu s gitarovou piesňou, inšpirovanou britskou gitarovou hudbou. Rôznofarebný album sa vracia do 60. rokov, no nie tak k základu Bee Gees, ako skôr k niečomu, čo vtedy sami neskúšali.
Aj čas Bee Gees sa spomalil. Maurice Gibb: „Normálne je to prílet, letisko, hotel, koncert, hotel, letisko a ďalšie mesto,“ spomína na zlatú éru. Tých päť rokov medzi dvoma poslednými albumami mali dosť času aj na iné: „Chodili sme po turné. No tentoraz sme mali čas na spoznávanie kultúry, pamiatok, krajiny.“
„Fanúšikovia kapely Bon Jovi sú telepaticky prepojení takmer na kozmickej úrovni. Pochádzajú zo všetkých sociokultúrnych vrstiev, z prašných ciest, malých predmestí v Strednej Amerike či z poľského geta. Zamilované dievčatá v prvých radoch by dali neviem čo za kúsok kučery toho chlapca z Jersey, frontmana s úsmevom hviezdy,“ píše novinár mapujúci históriu Jona Bon Joviho a jeho spoluhráčov a tento sladkastý príbeh má príchuť pravých 80. rokov.
Od posledného albumu Crush, ktorý je už v dvoch miliónoch domácností, slávia mladé pušky znovu megaúspech po štadiónoch, no stačí si vypočuť ich live novinku One Wild Night (Universal 2001) a ste v obraze. Okrem úvodného hitu It‘s My Life stavili na ozajstné staré osvedčené hity (Keep The Faith, Bad Medicine, You Give Love A Bad Name), keď ešte platili slová spomínané v úvode. Niečo sa im predsa len podarilo, zachovať tú istú silu pesničiek, ako vtedy, keď boli v móde.
Je niekto ešte dnes zvedavý na švédske duo Roxette? Bolo by však podivné, keby sa práve Marie Fredriksson a Per Gessle nepokúsili o návrat na miesto, odkiaľ si pred desaťročím užívali svoju Joyride.
Posledný album Room Service (EMI 2001) je však úplne na nerozoznanie od tých predtým. Škoda, zaslúžený úspech toho nového, čo do hudby dvaja Švédi kedysi doniesli, zanikne v nových pesničkách bez nového nápadu. Aj do módnej vlny návratov sa treba vedieť trafiť.
DENISA VOLOŠČUKOVÁ