O uvoľnené televízne frekvencie prejavilo záujem 8 spoločností
BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Záujem o uvoľnené televízne frekvencie, na ktoré vypísala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) výberové konanie začiatkom mája, prejavilo celkovo osem spoločností. Zo 40 frekvencií sa o najviac uchádza Mac TV, ktorá vlastní
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
licenciu na televíziu Joj. Mac TV žiada o pridelenie 25 frekvencií, pričom vo väčšine prípadov nemá žiadneho konkurenta. Výnimkou je prípad v Trenčíne, kde o tzv. frekvenciu Stokholm 61 sa spolu s ňou uchádza aj Markíza-Slovakia a spoločnosť TV Servis, ktorá chce vytvoriť na Slovensku hudobnú televíziu. Stokholm 61 je najlukratívnejšou frekvenciou. Zástupcovia Mac TV hovoria, že ju vynašli oni, a preto by sa podľa nepísané pravidla medzi vysielateľmi nemal o ňu nikto uchádzať. Podľa riaditeľky Kancelárie RVR Jarmily Grujbárovej ide o nepísanú dohodu, ktorá sa už vo viacerých prípadoch nedodržala. Zároveň pre agentúru SITA dodala, že Mac TV frekvenciu nenašla, len zistila, že je voľná. Informáciu o tom, že o jej pridelenie žiada aj Markíza aj TV Servis prijal hovorca TV Joj Ľudovít Tóth s počudovaním. Prekvapilo ho, že Markíza žiada o trenčiansku frekvenciu, keďže ona má v tejto oblasti vynikajúce pokrytie. O treťom konkurentovi nemal žiadne informácie. Spoločnosti Mac TV, TV Servis a Markíza-Slovakia budú 1. júla, kedy sa uskutoční verejné vypočutie, súperiť aj o frekvenciu v Detve, Lučenci a v Žiari nad Hronom. TV Servis sa celkovo uchádza o 13 zo 40 frekvencií, Markíza prejavila záujem o 10. Väčšinu z vypísaných frekvencií - až 22, pôvodne koordinovala alebo využíva Mac TV a po skrachovanej televízii Luna zostalo deväť frekvencií. Spolu so spomínanými spoločnosťami sa o vypísané frekvencie zaujíma aj RTV Banská Bystrica, spoločnosť Telekom TKR z Vranova nad Topľou, CREATV z Košíc, MTT Trnava a Agentura S zo Žiliny. Ako dodala Grujbárová, rada sa pri vypočutí bude zaujímať predovšetkým o to, aký význam má pre vysielateľa konkrétna frekvencia, ako sa vďaka nej zvýši tej-ktorej televízii pokrytie, a či neprekrýva inú frekvenciu.