„Zdá sa mi, že na Slovensku stále panuje predstava, že viac sa dá dosiahnuť priateľskými väzbami. V českom prostredí je už situácia iná – tam môže byť obchodný partner mojím dobrým kamarátom, ale ak jeho tovar medzi zákazníkmi nejde, náš obchodný vzťah nemá šancu na dohodu. Tieto odlišnosti súvisia s tým, že v Čechách pôsobia obchodné reťazce už piaty-šiesty rok. Na Slovensku je, a to aj v porovnaní s Maďarskom či Poľskom, oneskorenie možno o tri roky, preto je v inej fáze vývoja. Treba však hovoriť aj o tom, že veľké reťazce majú aj veľké pozitíva. Dodávatelia sa o tom časom presvedčia sami. Áno, reťazce síce na nich tlačia, ale vyvíjajú i tlak na ich efektivitu. Všetko väzí vo vzájomnej komunikácii oboch strán. My sme pripravení kedykoľvek o týchto problémoch diskutovať.“
Miroslav Kajňák, manažér pre vonkajšie vzťahy veľkoobchodnej siete Metro s pôsobnosťou pre SR a ČR