Zahraniční zástupcovia o úplatkoch v obchode

Šéfovia veľkých spoločností takmer zhodne tvrdia, že u nás sa s privátnymi úplatkami v obchodných stykoch nestretávajú. Ale obchodné vzťahy vraj bývajú také komplikované, že hranica medzi súkromným úplatkom a úsilím výrobcu o zvýhodnené pozície v obchode

je občas zahmlená.

Ulf Melzer, marketingový riaditeľ spoločnosti Kraft Foods, materskej firmy bratislavského Jacobs Suchard Figaro: „Každý obchodný vzťah je určitým spôsobom osobným vzťahom. Spolupráca s veľkými reťazcami má výhody aj nevýhody. Sú to profesionáli, čo vám ušetria veľké náklady a zvýšia obrat, ale – každá služba stojí peniaze. A preto na tieto kľúčové zákazky musíme vytvoriť osobitné podmienky. Vždy je to: dáš – berieš. Osobitné výdavky nemusíte platiť vtedy, ak presvedčíte partnera, že aj vy ste seriózni a že mu nezavesíte svoj tovar len tak na krk – staraj sa! Že teda aj sami robíte akcie a chcete pomáhať obchodnému partnerovi zvýšiť jeho obrat.“ Na priamu otázku, či počul o vyžadovaní úplatkov, hovorí, že „na Západe sa to stáva, na Slovensku neviem“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Franz Berghuber, predseda predstavenstva Rajo po otázke o vyžadovaní úplatkov zakrútil hlavou: „Nepočul som o tom.“

Peter Günther, generálny riaditeľ Henkel Slovensko: „Viem si predstaviť, že regionálni výrobcovia viac podliehajú tlakom než veľkí medzinárodní výrobcovia. Ale je to len moja špekulácia.“

Robert D. Priday, generálny riaditeľ Pivovaru Šariš: „Viesť biznis s veľkými klientmi je bezpochyby zložité.“ A či je to podľa neho spojené s platbami navyše? „Ideme ku kľúčovému zákazníkovi a jemu platíme, ale nebudeme prijímať nerozumné podmienky. Ak zo spolupráce nedokážem mať zisk, nebudem spolupracovať. Už sa to stalo.“ (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 320
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 651
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 412
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu