Riadenie spoločnosti pri súčasnom pokroku ďaleko prevyšuje požiadavky nedávnej doby. Trhová ekonomika, legislatívna džungľa, zrýchlenie všetkých procesov, množstvo evidovaných údajov, to všetko vedie k vysokým nárokom na proces rozhodovania a riadenia. Prostriedok ako to zvládnuť, je zavedenie informačného systému.
Systém podnikových informácií (SPIN) je integrovaný programový systém určený pre ekonomické, finančné, riadiace, obchodné a výrobné činnosti v podniku. Je určený pre stredné a veľké spoločnosti s požiadavkou na komplexné a integrované riešenie. Nie je to iba softvérový produkt. Je to riešenie informačného systému podniku v komplexnej podobe. Prináša do podnikov know-how, najmodernejšie technológie spracovania údajov - klient/server (používa databázu Oracle), ako aj progresívne grafické užívateľské prostredie. Vďaka on-line režimu spracovania údajov získa užívateľ vždy aktuálny prehľad o stave firmy. Ide o moderný softvér, porovnateľný so zahraničnými systémami najvyššej kategórie.
Použité technológie predstavujú nielen najnovšie trendy v tvorbe informačných systémov, ale predovšetkým záruku dlhej morálnej životnosti produktu, čo je práve v oblasti informačných technológií s krátkym životným cyklom produktu veľmi dôležité. Dôsledné využitie týchto technológií malo významný vplyv na kvalitu systému. Umožnilo nám to naprogramovať funkcie a vlastnosti, ktoré doteraz neboli dostupné. Rovnako sa na úrovni produktu prejavilo aj 11 rokov skúseností s vývojom informačných systémov.
Prvá implementácia systému SPIN sa začala koncom roku 1996 a dnes je v šiestom roku ostrej prevádzky. V súčasnosti ho používa viac ako stodvadsať organizácií na Slovensku.
Ide o osvedčený, informačný systém určený pre ekonomické, finančné, výrobné a riadiace činnosti v podniku.
K dnešnému dňu sú k dispozícii základné skupiny modulov :
- Ekonomika
- Personalistika, Mzdy a Riadenie ľudských zdrojov
- Logistika a MTZ
- Riadenie výroby
- Manažérsky informačný systém
- eBusiness
Poslednými novinkami v systéme sú moduly ABC analýzy, Obchodný prípad, Riadenie projektov, Pošta a Rezervácia podnikových zdrojov.
Jednou zo základných požiadaviek vedúcich pracovníkov sú rôzne prehľady už evidovaných údajov a údajov z nich vypočítaných, najlepšie v rôznych zoskupeniach a rezoch. Systém vo všetkých svojich moduloch obsahuje bohaté zostavy a prehľady. Naviac sú tu manažérske nadstavby - moduly, ktoré sú skutočným prínosom pre riadiacich pracovníkov. Poskytujú nový mohutný nástroj na prácu nad evidovanými údajmi. Jednoduchosť ovládania je pritom základnou vlastnosťou týchto modulov. Manažér má k dispozícii skupinu výkazov (štandardných a užívateľských, vytvorených podľa jeho požiadaviek), ktoré si môže prezerať v definovaných rezoch. Medzi dodávané výkazy patria napríklad: Výkaz ziskov a strát, Hospodársky výsledok, Súvaha, Hlavná kniha, Nákup/Predaj zo skladu, Mzdy a podobne.
Okrem výkazov sú k dispozícii finančné ukazovatele a nástroj na tvorbu vlastných ukazovateľov. Užívateľ má možnosť si sám, alebo s našou pomocou definovať vlastné ukazovatele. Štandardne sú dodávané bežne používané ukazovatele likvidity, finančné ukazovatele, ukazovatele efektivity a obrátkovosti a ďalšie. Opäť je možné tieto ukazovatele sledovať v rôznych rezoch. Významnou súčasťou Manažérskych nadstavieb je Plánovanie a následne sledovanie a analýza odchýlok skutočných hodnôt od plánu.
Súčasťou SPIN - MIS je jednoduchý modul Denný prehľad. Jeho základnou úlohou je poskytnúť strednému a vyššiemu manažmentu sumár relevantných (voliteľných) údajov, prehľadov a výkazov na jednom mieste, vždy aktuálne a to všetko len s minimálnymi znalosťami práce s PC a s programom. Postačí školenie v rozsahu niekoľkých minút, takže je možné zapojiť aj manažment bez vzťahu k výpočtovej technike.
Súčasťou dodávky je implementácia systému, ktorá zaručuje, že systém sa prispôsobí na podmienky organizácie. Implementácia predstavuje komplexnú činnosť oboch strán, ktorá smeruje k uvedeniu systému SPIN do prevádzky v konkrétnych podmienkach konkrétneho užívateľa. Implementácia je súčasťou dodávky. Systém sa odovzdáva až po mesiaci ostrej prevádzky a odsúhlasení výsledkov zákazníkom. Počas týždňov implementácie sú realizované aj programové úpravy podľa špecifických požiadaviek klienta.
Ďalšie informácie nájdete na www.datalock.sk alebo vám ich poskytne obchodný riaditeľ Ing. Petr Mičev na telefónnom čísle 02-4445 0127, prípadne micev@datalock.sk .