Washington 16. júla (TASR) - Niektorí americkí učitelia zrejme trpia nesprávnym chápaním pojmu alternatívna pedagogika a očividne si ho pletú so správaním, ktoré by psychológ označil minimálne za zvrátené. Inak totiž nemožno vysvetliť ich metódy, ktoré aplikovali v prístupe k svojim žiakom a označili ich za "výchovné".
Tu je zopár príkladov:
Profesor strednej školy zo štátu Montana chcel u svojich žiakov dosiahnuť vyššiu mieru aktivity a vzájomnej interakcie na hodinách. Prechádzal im teda čepeľou noža po prstoch a ďalších častiach tela - vraj aby sa uvoľnili a boli komunikatívnejší.
Učiteľ základnej školy v texaskom Houstone vynašiel inovačnú metódu trestu, keď osemročného žiaka v rámci disciplinárneho konania potrestal tým, že mu vysypal na hruď pohár švábov.
V Texase došlo k ďalšiemu bizarnému incidentu, keď učiteľ na hodine stratil nervy a hodil po študentovi stoličku. Dotyčný učiteľ, ktorého po jeho výkone okamžite prepustili, vyučoval behaviorálny manažment a psychologické koncepcie zvládnutia stresu.
Dospievajúci chlapec z Minnesoty sa chcel zbaviť zlozvyku častej masturbácie. Keď sa so svojím problémom zveril učiteľovi v nedeľnej škole, ten nelenil a chlapcovi dal radu nad zlato: Na svoj pohlavný úd si má vraj napísať "Čo by spravil Ježiš?" To ho vraj od jeho neresti určite odradí.