O lízing automobilov stále veľký záujem

Pohľad na štruktúru slovenského lízingu potvrdzuje jednoznačnú dominantnosť lízingu osobných a úžitkových automobilov. Tak to bolo aj v predchádzajúcich rokoch. Objem lízingu v tomto segmente vlani predstavoval 14 826 mil. Sk, čo je 63-percentný podiel.

Odborníci považujú túto oblasť za kľúčovú aj v najbližších rokoch.

Vysoký podiel lízingu automobilov na celkovom objeme lízingu je vysoký aj v okolitých krajinách. V Maďarsku pripadá na osobné automobily 58 percent, v Čechách je to 50 percent, výrazný podiel má napríklad aj Nemecko. Avšak sú aj krajiny, kde prevláda lízing strojov a zariadení, prípadne lízing nehnuteľností.

K výraznejšiemu rozvoju lízingu automobilov - aj napriek tomu, že napríklad vlani celkový predaj automobilov dosiahol najnižší objem za posledných päť rokov - prispela zaujímavosť lízingu. Oproti predchádzajúcim rokom došlo k výraznejšiemu poklesu cien v dôsledku poklesu úrokových sadzieb a tiež bojom lízingových spoločností o zákazníka. Na trhu sa objavili viaceré zaujímavé akcie, ktoré podporili takúto formu obstarávania automobilov. Barometrom úspešnosti lízingu automobilov bol zvýšený záujem aj zo strany fyzických osôb - nepodnikateľov. Tie začali výraznejšie využívať túto alternatívu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou alternatívou v lízingu automobilov je aj lízing ojazdených automobilov. V ponuke niektorých lízingových spoločností sa síce objavoval už pred pár rokmi, neznamenal však výraznú aktivitu. Vlani sa na trhu objavila spoločnosť GE Capital Leasing, ktorej prioritou v portfóliu služieb je prioritne lízing ojazdených automobilov.

Podiel ojazdených automobilov na lízingu automobilov predstavuje 8,9 percenta, čo znamená, že vlani sa realizoval lízing ojazdených automobil v sume 1,32 mld. Sk. Na spotrebiteľov pripadala tretina tohto druhu lízingu. (sbr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 451
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 982
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 265
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 181
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 962
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 632
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu