Spotrebitelia nakupujú autá na lízing

Záujem o lízing automobilov zo strany súkromných osôb sa potvrdil v poslednom období. Prispelo k tomu viacero faktorov, dokazujú to aj štatistiky. Pre zaujímavosť, zo všetkých zmlúv uzatvorených v roku 1996 v spoločnosti VWFS (predtým Škofin a SK-Auto ...

Záujem o lízing automobilov zo strany súkromných osôb sa potvrdil v poslednom období. Prispelo k tomu viacero faktorov, dokazujú to aj štatistiky. Pre zaujímavosť, zo všetkých zmlúv uzatvorených v roku 1996 v spoločnosti VWFS (predtým Škofin a SK-Auto Leasing) 10 % tvorili súkromné osoby ako nájomcovia. Táto hodnota sa radikálne zvýšila a v minulom roku predstavovali súkromné osoby na celkovom počte uzatvorených lízingových zmlúv až 43,4 percenta. Ako nám potvrdili v spoločnosti Volkswagen finančné služby, nepodnikatelia uzatvárali zmluvy prevažne na nové automobily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za hlavné dôvody a príčiny rastu podielu súkromných osôb označila Jana Pavlicová z VWFS predovšetkým nízke úrokové sadzby. „Lízing sa tak stáva atraktívnejšou a dostupnejšou formou financovania nákupu nového vozidla aj pre privátne osoby. Ďalej je to možnosť rýchlo získať automobil, zákazník potrebuje pre uzatvorenie zmluvy menej dokladov, ako je to napríklad pri úvere. Zmluvu môže jednoducho uzatvoriť na poč-kanie. Ďalším dôvodom pre väčšie povedomie o lízingu medzi súkromnými osobami a takisto aj zastaranosť vozového parku na Slovensku. Segment lízingu súkromných osôb v súčasnosti rastie a podobný vývoj očakávame aj v budúcnosti.“

Dĺžka lízingu pre privátne osoby je vo VWFS až 72 mesiacov. Pre zákazníka v takomto prípade vyplývajú nižšie splátky, pre spotrebiteľov je dôležitá takisto garancia výšky splátky.

SkryťVypnúť reklamu

„Netreba tiež zabudnúť na poistenie motorového vozidla. Klient ho môže uzatvoriť priamo s lízingovou splátkou, nemusí navštíviť poisťovňu a mať ďalšie starosti s vybavovaním poistnej zmluvy a s výberom po-istenia. Predajca v autosalóne mu vie ponúknuť a vysvetliť poistenie vozidla. Klientom ponúkame zvýhodnené sadzby poistenia a poistenie zahrnuté priamo v lízingových splátkach. Spolupráca s importérmi nám umožňuje ponúkať zaujímavé a výhodné akcie pri lízingu, spolupráca s poisťovňami zasa napríklad ponúkať poistenie na rok zdarma, prípadne aj na tri roky. Výsledkom je potom naozaj ponuka, ktorá dokáže privátne osoby skutočne osloviť,“ dodala Jana Pavlicová z VWFS. Jej slová potvrdila aj Oľga Vyskočániová zo spoločnosti LB-Leasing. „Spotrebitelia majú záujem predovšetkým o lízingové akcie. Podnikateľom zväčša nejde o nulový lízing či podobnú akciu, oni si cenu lízingu môžu uplatniť v nákladoch. Avšak súkromné osoby sa jednoznačne pozerajú na to, čo preplatia, čo na nich zarobí lízingovka. Akcie najrôznejšieho druhu sú pre nich jednoznačne dobré.“ V súčasnosti ponúkajú v LB-Leasingu akcie na vybrané modely automobilov. „Nezameriavame sa na plošné akcie na všetky značky automobilov. Postupne prichádzame so špeciálnymi akciami na vybrané modely, či už ide o nulový lízing, alebo akcie s poistením. Znamená to teda, že pri niektorých vozidlách sú v danom okamihu štandardné podmienky a pri ďalších zasa akciové.“ Podľa slov O. Vyskočániovej spotrebitelia sa pri lízingu automobilov zameriavajú hlavne na to, aby ich pravidelné splátky boli čo najnižšie, aby nebol problém so splácaním a takisto sledujú celkové preplatenie. Tam je takisto snaha do-siahnuť čo najnižšiu hodnotu.

SkryťVypnúť reklamu

Dobré skúsenosti s lízingom automobilov pre spotrebiteľov potvrdil aj Peter Orth z CAC Leasing. „Objem v tejto oblasti sa výrazne znížil a tento trend bude s najväčšou pravdepodobnosťou pokračovať ďalej. Lízing sa vďaka poklesu úrokových sadzieb dostal na cenovo prijateľnú úroveň aj pre spotrebiteľov, čo aj začali reálne využívať. Veľa urobili aj tie podporné akcie, ktoré boli krátkodobé, ktoré boli so špeciálne zvýhodnenými ponukami. Lízing sa tak stal zaujímavou formou financovania aj pre súkromné osoby.“ (sbr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 324
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 641
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 422
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 732
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu