Paparazzovia
Herečka v teplákoch a s nákupnou taškou, politik, ktorý sedí v intimite baru s priateľkou (najlepšie manželkou niekoho iného). To ľudí zaujíma viac, než naaranžované snímky na obálkach magazínov. Z tejto filozofie vychádzal Tazio Secchiarolli, nedávno zosnulá legenda talianskej bulvárnej fotografie, a jeho generácia.
Ak sa dnes pozrieme na jeho snímky, dýcha z nich dobová mondénnosť aj slobodný duch 60. rokov. Ale ani vtedy neboli medzi fotografmi a hviezdami veľmi galantné vzťahy.
Rino Barillari, Taziov mladší súputník tvrdí, že bol 183-krát v nemocnici. Dostal do zubov od Franka Sinatru i Johna Wayna, Ava Gardnerová ho nakopla. Niekoľko ráz ho pobodali - napríklad pri bitke skínov po futbalovom zápase - päťkrát postrelili, zničili mu 78 fotoaparátov.
"Poskytujeme skutočnosť. Obrázok niekoho v póze, dokonalého a krásneho, nehovorí nič. Keď niekoho fotografujem, reaguje. Ľudia vidia, aký je," tvrdí muž, ktorý cez deň sníma rutinné veci pre denník Il Messagero, a v noci vyráža na svoj nekonečný hon.
Kto sú vlastne paparazzovia, prečo to robia - a vôbec, je to ešte žurnalistika?
Čítajte v sobotu v Magazíne SME.