Posledný televízny duel Schrödera so Stoiberom sledovalo 15 miliónov divákov

Hamburg 9. septembra (TASR) - Druhý a zároveň posledný televízny duel kandidátov na úrad nemeckého spolkového kancelára pred voľbami do Bundestagu sledovalo ...

Hamburg 9. septembra (TASR) - Druhý a zároveň posledný televízny duel kandidátov na úrad nemeckého spolkového kancelára pred voľbami do Bundestagu sledovalo v nedeľu večer vo vysielaní verejnoprávnych televíznych spoločností ARD a ZDF rekordných 15,26 miliónov divákov.

Diskusiu kancelára Gerharda Schrödera s kandidátom opozície a bavorským premiérom Edmundom Stoiberom videlo viac divákov ako prvé kolo debaty, ktoré pred dvoma týždňami odvysielali SAT 1 a RTL.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miesto aj podmienky a pravidlá duelov boli rovnaké. Kým prvý bol viac-menej nerozhodný, druhú diskusiu vyhral Schröder, ktorý jasne zvíťazil v bleskových prieskumoch pre obidva kanály. Druhá diskusia bola ostrejšia a politici sa nevyhli ani osobným útokom.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumu inštitútu Forschungsgruppe Wahlen pre ZDF na vzorke viac ako 1000 divákov 49 percent opýtaných uviedlo, že Schröder bol lepší, zatiaľ čo o Stoiberovi si to myslelo 26 percent. V bleskovom prieskume inštitútu Infratest dimap pre televíziu ARD Schröder zvíťazil v desiatich z 13 kategórií: napr. 50 percent opýtaných ho považuje za kompetentnejšieho a 49 percent za dôveryhodnejšieho ako Stoiber. Konzervatívny kandidát presvedčil v tomto smere 29, resp. 20 percent respondentov. Stoiber bol lepší len v témach nezamestnanosť, vzdelávanie a dane.

Pre 19 percent opýtaných bola debata faktorom, ktorý ovplyvní ich rozhodovanie pri hlasovaní. Na význam podobných duelov majú nemeckí experti na voľby rozdielne názory: časť z nich je presvedčená, že nemajú význam pre celkový výsledok volieb, pokiaľ jeden z kandidátov neurobí osudovú chybu. Druhá časť odborníkov zastáva názor, že na základe debaty sa časť nestraníckych a nerozhodnutých voličov môže rozhodnúť, komu odovzdá svoj hlas.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu