Reklama na nás útočí zo všetkých strán a niektorým ľuďom nie je problém „zhltnúť“ jej lákadlá aj „s chlpami“. Sú však aj ľudia, ktorí sú zameraní vyslovene antireklamne. To nenápadné reklamné vnucovanie ich dráždi a provokuje k odporu voči reklamným produktom. Nenávidia farby, ktoré práve letia a zásadne nekupujú v akcii zlacnené veci. No a potom je tu „stredný prúd“, teda ľudia, ktorí síce výrobky z reklamy vyskúšajú, vezmú na vedomie módne trendy a akciové ceny, ale len v rozumnej miere, akú sami uznajú za prijateľnú. Do akej skupiny by ste sa zaradili vy? Pozor, nie je to také jednoduché, vaše podvedomie z vás môže totiž robiť obeť reklamy aj v prípade, že vy ste presvedčený o opaku. 1. Váš nadriadený si vás pozve na určitú hodinu, ale keď prídete, nie je tam. Budete ho čakať?
a) V žiadnom prípade, kto neskoro chodí, sám sebe škodí 6
b) Určite by som aspoň chvíľu počkal 4
c) Áno, vydržím čakať, kým nepríde 2
2. Zvyknete si krátiť čakanie u lekára čítaním reklamných brožúrok a letákov?
a) Nie, literatúra podobného druhu ma neláka 6
b) Niekedy áno 4
c) Áno, dokonca aj domov si ich prinášam v celých kopách 0
3. Zdajú sa vám reklamné slogany niekedy príliš hlúpe či naivné?
a) Áno, niektoré sú vyslovene vtieravé až primitívne 6
b) Niektoré áno, ale niektorým nechýba zmysel pre humor 4
c) Nie, v televízii milujem najmä reklamné bloky, sú skutočným osviežením počas nudných filmov 0
4. Dali ste si už niekedy niečo ušiť podľa módneho časopisu?
a) Áno, konfekciu si vlastne ani nekupujem, lebo nechcem vyzerať staromódne 1
b) Občas, keď chcem vyzerať veľmi moderne 4
c) Nie, mám predsa vlastný vkus, viem aj sám bez módnych časopisov, čo si mám obliecť 7
5. Kúpili ste už niekedy výrobok predstavovaný reklamou ako niečo úžasné, a napriek tomu ste s ním boli nespokojný?
a) Áno, už sa mi to stalo 2
b) Nie, zatiaľ som bol vždy len príjemne prekvapený 3
c) Nekupujem propagované výrobky, takže mne sa také niečo nemôže stať 9
6. Máte vo svojom šatníku šaty, ktoré vôbec nenosíte, pretože vám ich farba nepristane?
a) Áno, mám ich viac 0
b) Možno jedny 4
c) V mojom šatníku sa určite nič takého nenájde 6
7. Kúpili ste si už niekedy niečo, čo vôbec nepotrebujete?
a) Áno, mám doma celú hŕbu takých milých neužitočných hlúpostí 0
b) Niečo by sa našlo, ale nebude toho veľa 4
c) Nie, kupujem vždy len to, čo potrebujem 6
8. Chodíte do obchodu so zoznamom vecí, ktoré plánujete kúpiť?
a) Áno, kupujem vždy len to, čo mám napísané 6
b) Občas, ale často kupujem aj veci, ktoré pôvodne na zozname neboli 4
c) Nie, kupujem podľa momentálnej cenovej výhodnosti (niekedy aj zopár kusov či kíl do zásoby) 2
9. Akú funkciu má podľa vás reklama?
a) Informačnú 2
b) Zábavnú 4
c) „Oblbovaciu“ 8
10. Čo si myslíte o zľavnených akciách?
a) Sú skutočne výhodné 2
b) Sú len zdanlivo výhodné 5
c) Sú v podstate nevýhodné 9
11. Kúpite si niečo len preto, že je to označené nálepkou „výhodný nákup“, alebo si v duchu premietnete ceny porovnateľných výrobkov z iného obchodu?
a) Vždy porovnávam 7
b) Väčšinou uverím 2
c) Ak mám čas, tak si to prerátam 5