test – ste odolný voči reklame?

Reklama na nás útočí zo všetkých strán a niektorým ľuďom nie je problém „zhltnúť“ jej lákadlá aj „s chlpami“. Sú však aj ľudia, ktorí sú zameraní vyslovene antireklamne. To nenápadné reklamné vnucovanie ich dráždi a provokuje k odporu voči reklamným ...

Reklama na nás útočí zo všetkých strán a niektorým ľuďom nie je problém „zhltnúť“ jej lákadlá aj „s chlpami“. Sú však aj ľudia, ktorí sú zameraní vyslovene antireklamne. To nenápadné reklamné vnucovanie ich dráždi a provokuje k odporu voči reklamným produktom. Nenávidia farby, ktoré práve letia a zásadne nekupujú v akcii zlacnené veci. No a potom je tu „stredný prúd“, teda ľudia, ktorí síce výrobky z reklamy vyskúšajú, vezmú na vedomie módne trendy a akciové ceny, ale len v rozumnej miere, akú sami uznajú za prijateľnú. Do akej skupiny by ste sa zaradili vy? Pozor, nie je to také jednoduché, vaše podvedomie z vás môže totiž robiť obeť reklamy aj v prípade, že vy ste presvedčený o opaku. 1. Váš nadriadený si vás pozve na určitú hodinu, ale keď prídete, nie je tam. Budete ho čakať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

a) V žiadnom prípade, kto neskoro chodí, sám sebe škodí 6

b) Určite by som aspoň chvíľu počkal 4

c) Áno, vydržím čakať, kým nepríde 2

2. Zvyknete si krátiť čakanie u lekára čítaním reklamných brožúrok a letákov?

a) Nie, literatúra podobného druhu ma neláka 6

b) Niekedy áno 4

c) Áno, dokonca aj domov si ich prinášam v celých kopách 0

3. Zdajú sa vám reklamné slogany niekedy príliš hlúpe či naivné?

a) Áno, niektoré sú vyslovene vtieravé až primitívne 6

b) Niektoré áno, ale niektorým nechýba zmysel pre humor 4

c) Nie, v televízii milujem najmä reklamné bloky, sú skutočným osviežením počas nudných filmov 0

4. Dali ste si už niekedy niečo ušiť podľa módneho časopisu?

a) Áno, konfekciu si vlastne ani nekupujem, lebo nechcem vyzerať staromódne 1

SkryťVypnúť reklamu

b) Občas, keď chcem vyzerať veľmi moderne 4

c) Nie, mám predsa vlastný vkus, viem aj sám bez módnych časopisov, čo si mám obliecť 7

5. Kúpili ste už niekedy výrobok predstavovaný reklamou ako niečo úžasné, a napriek tomu ste s ním boli nespokojný?

a) Áno, už sa mi to stalo 2

b) Nie, zatiaľ som bol vždy len príjemne prekvapený 3

c) Nekupujem propagované výrobky, takže mne sa také niečo nemôže stať 9

6. Máte vo svojom šatníku šaty, ktoré vôbec nenosíte, pretože vám ich farba nepristane?

a) Áno, mám ich viac 0

b) Možno jedny 4

c) V mojom šatníku sa určite nič takého nenájde 6

7. Kúpili ste si už niekedy niečo, čo vôbec nepotrebujete?

a) Áno, mám doma celú hŕbu takých milých neužitočných hlúpostí 0

b) Niečo by sa našlo, ale nebude toho veľa 4

SkryťVypnúť reklamu

c) Nie, kupujem vždy len to, čo potrebujem 6

8. Chodíte do obchodu so zoznamom vecí, ktoré plánujete kúpiť?

a) Áno, kupujem vždy len to, čo mám napísané 6

b) Občas, ale často kupujem aj veci, ktoré pôvodne na zozname neboli 4

c) Nie, kupujem podľa momentálnej cenovej výhodnosti (niekedy aj zopár kusov či kíl do zásoby) 2

9. Akú funkciu má podľa vás reklama?

a) Informačnú 2

b) Zábavnú 4

c) „Oblbovaciu“ 8

10. Čo si myslíte o zľavnených akciách?

a) Sú skutočne výhodné 2

b) Sú len zdanlivo výhodné 5

c) Sú v podstate nevýhodné 9

11. Kúpite si niečo len preto, že je to označené nálepkou „výhodný nákup“, alebo si v duchu premietnete ceny porovnateľných výrobkov z iného obchodu?

a) Vždy porovnávam 7

b) Väčšinou uverím 2

SkryťVypnúť reklamu

c) Ak mám čas, tak si to prerátam 5

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 981
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 308
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 151
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 526
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 604
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 297
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 260
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 051
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu