anketa

Môžete o sebe povedať, že ste stopercentne odolný voči sugestívnemu všadeprítomnému pôsobeniu reklamy, billboardov a predvolebným rečiam politikov?

Jana Bíliková, psychologička

Myslím, že by bolo odvážne povedať, že niekto je stopercentne odolný. Vždy ide aj o nejaké podprahové vplyvy. Medzi ľahko ovplyvniteľných patria najmä tínejdžeri, nevzdelaní ľudia, ľudia v psychickej a telesnej nepohode. Ovplyvniť voliča je tiež určite ťažšie, než predať napríklad perfektné jedlo pre mačky. Ovplyvnenie však možno očakávať najmä u nevyhranených voličov.

Jana Chovancová, učiteľka

Asi nie. Ale najmä deti a dospievajúci sú veľmi ovplyvniteľní. Pri hromadnom stravovaní napríklad stačí, keď niekto jedlu niečo vytkne, a ostatní prestanú jesť a protestujú, hoci predtým im jedlo chutilo. Aj móda je veľmi sugestívna. To viem aj podľa seba, hoci som dosť konzervatívna. Dokáže presadiť aj tie najbizarnejšie tvary, ktoré sa nám na začiatku zdali absolútne neprijateľné, ale po čase celkom prirodzené. Dokonca až tak, že šaty, ktoré sme považovali za vhodné, sa nám zdajú smiešne a nemožné. Stačí nalistovať v rodinnom albume alebo v starom obrázkovom časopise. Tak je to asi aj s tými politikmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ivan Klinec, prognostik

Keď je priemerný občan ovplyvňovaný sugestívnou reklamou v podobe ponuky luxusných automobilov, ale jeho priemerný plat mu dovolí kúpiť si najviac tak bicykel, potom je voči takejto sugestívnej reklame odolný a luxusný automobil si nekúpi. Často si však namiesto výrobku kupuje predstavu peknej dámy, ktorá ten výrobok na billboarde uvádza. Najlepší recept, ako odolať vábivým podobizniam politikov a političiek sľubujúcich zabezpečenie raja na zemi, je porovnať ich s reklamami na kozmetiku. Potom si človek určite uvedomí, že dáma ponúkajúca parfém na billboardoch má lepší výzor ako všetci propagovaní politici a političky na billboardoch, a určite si potom pôjde kúpiť radšej voňavku, ako hodiť volebný lístok do urny.

SkryťVypnúť reklamu

(uj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 314
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 770
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 212
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 608
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 392
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 135
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 758
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu