Jana Bíliková, psychologička
Myslím, že by bolo odvážne povedať, že niekto je stopercentne odolný. Vždy ide aj o nejaké podprahové vplyvy. Medzi ľahko ovplyvniteľných patria najmä tínejdžeri, nevzdelaní ľudia, ľudia v psychickej a telesnej nepohode. Ovplyvniť voliča je tiež určite ťažšie, než predať napríklad perfektné jedlo pre mačky. Ovplyvnenie však možno očakávať najmä u nevyhranených voličov.
Jana Chovancová, učiteľka
Asi nie. Ale najmä deti a dospievajúci sú veľmi ovplyvniteľní. Pri hromadnom stravovaní napríklad stačí, keď niekto jedlu niečo vytkne, a ostatní prestanú jesť a protestujú, hoci predtým im jedlo chutilo. Aj móda je veľmi sugestívna. To viem aj podľa seba, hoci som dosť konzervatívna. Dokáže presadiť aj tie najbizarnejšie tvary, ktoré sa nám na začiatku zdali absolútne neprijateľné, ale po čase celkom prirodzené. Dokonca až tak, že šaty, ktoré sme považovali za vhodné, sa nám zdajú smiešne a nemožné. Stačí nalistovať v rodinnom albume alebo v starom obrázkovom časopise. Tak je to asi aj s tými politikmi.
Ivan Klinec, prognostik
Keď je priemerný občan ovplyvňovaný sugestívnou reklamou v podobe ponuky luxusných automobilov, ale jeho priemerný plat mu dovolí kúpiť si najviac tak bicykel, potom je voči takejto sugestívnej reklame odolný a luxusný automobil si nekúpi. Často si však namiesto výrobku kupuje predstavu peknej dámy, ktorá ten výrobok na billboarde uvádza. Najlepší recept, ako odolať vábivým podobizniam politikov a političiek sľubujúcich zabezpečenie raja na zemi, je porovnať ich s reklamami na kozmetiku. Potom si človek určite uvedomí, že dáma ponúkajúca parfém na billboardoch má lepší výzor ako všetci propagovaní politici a političky na billboardoch, a určite si potom pôjde kúpiť radšej voňavku, ako hodiť volebný lístok do urny.
(uj)