Renault Scénic sa úspešne predáva už od októbra 1996. Ku koncu roka 2000 sa štatistiky vyšplhali na 1 307 650 predaných vozidiel tohto modelu, a potvrdili tým obľúbenosť vanov u širokej verejnosti. Automobilka Renault vlastne vytvorila segment kompaktných vanov a neustále prichádza s inováciami spojenými s obľúbenou značkou Scénic. Prvá inovácia prišla v septembri 1999, o rok neskôr sa predstavil terénny brat – Scénic RX4, ktorý zaútočil na trh „SUV" (Sport Utility Vehicles) prostredníctvom doteraz nevídanej ponuky: kompaktného minivanu s pohonom všetkých 4 kolies. Zatiaľ posledná inovácia z marca tohto roku potvrdila všetky kvality tohto automobilu a v mysliach zákazníkov sa nový Scénic stal vozidlom ponúkajúcim komfort, výkon a príjemnú jazdu na dlhých cestách, ale rovnako aj úsporný pohyb mestom alebo na krátke vzdialenosti.
Konštruktéri Renault Scénic si uvedomujú postavenia automobilu Scénic na špičke aktívnej aj pasívnej bezpečnosti, preto nový Scénic teraz prichádza so 6 airbagmi v základnej výbave, elektronickým stabilizačným programom ESP, systémom podpory brzdenia v núdzovej situácii BAS a predpínačmi zadných bezpečnostných pásov. Funkcia airbagov a bezpečnostných pásov je dobre známa. Systém podpory brzdenia v núdzovej situácii BAS identifikuje podľa rýchlosti stlačenia brzdového pedálu moment, keď ste v nebezpečí, a vyvinie za vás maximálny brzdný účinok. Skráti sa tým brzdná dráha a zapnú sa výstražné svetlá. Program ESP pomáha vodičovi udržať kontrolu nad vozidlom v prípade náhlej straty priľnavosti vozidla k vozovke pri prudkom manévri alebo zhoršených poveternostných podmienkach. Scénic prináša aj systém stálej kontroly tlaku v pneumatikách SSPP, ktorý kontinuálnym monitoringom tlaku v pneumatikách zaznamená a signalizuje prípadný pokles tlaku a označí defektnú pneumatiku. Takéto výrazné posilnenie bezpečnosti prinieslo aj úspech na medzinárodnej scéne, keď Scénic získal v nedávno zverejnených výsledkoch crashtestov EuroNCAP hodnotenie 4 hviezdičky a zaradil sa medzi najbezpečnejšie vozidlá vo svojej triede.
Ďalším príspevkom ku komfortu tohto automobilu sú 2 nové motory - benzínový motor 1.8 16V s výkonom 85kW/120k a dieselový motor s priamym vstrekovaním 1.9 dTi s výkonom 55kW/80k, ktorý nahradil svojho predchodcu s výkonom 65k a okrem lepšieho výkonu poteší majiteľov aj vyššou úspornosťou: hodnota kombinovanej spotreby je 5,7 l/100 km.
A to najzaujímavejšie nakoniec: s doplnkovou výbavou so zadnou deliacou stenou a chladiacim boxom nový Scénic ponúka možnosť odpočtu DPH.