Spoločným menovateľom elektronického podnikania je prostredie internetu, preto sa publikácia snaží podrobnejšie priblížiť toto prostredie. Nevenuje sa však jeho technickým špecifikám, ale jeho základným vlastnostiam, ktoré možno využiť v oblasti podnikania.
Myšlienkovou líniou, ktorá prechádza celou knihou, je teória budovania značky v internetovom prostredí. Značka je totiž jednou z tých súčastí tradičného podnikania, ktorej dôležitosť sa ani v novej ekonomike neoslabuje. Budovanie start-up podniku preto musí byť striktne podriadené potrebám budovania značky počas celej doby života projektu. Samostatné kapitoly sa zaoberajú úlohou značky v internetovom podnikaní a špecifikami Project Managementu v podmienkach internetového trhu.
Logickým vyústením knihy je všeobecná klasifikácia elektronického podnikania. Model prezentovaný v tejto kapitole spája predchádzajúce myšlienky do jedného konzistentného celku. Môže preto slúžiť na posúdenie kvality uvažovaného internetového projektu aj na nájdenie jeho vhodnej pozície na trhu. Samostatná kapitola sa venuje aj budúcnosti elektronického podnikania.
Ako uvádza autor, kniha si nekladie za ciel priniesť hotové odpovede na všetky otázky dnešných čias, mala by však otvoriť niektoré zásadné otázky. Čitateľom by mala priniesť nové podnety pre skvalitnenie ich vlastných podnikateľských zámerov.