Víťazkou prvého dielu šou s názvom Job Match Maker odvysielanej v noci nadnes sa stala nezamestnaná predavačka, ktorej sa podarilo získať miesto turistickej sprievodkyne.
Vo finále sa v priamom prenose dve finalistky pokúšali budúceho zamestnávateľa presvedčiť o svojich kvalitách - zvíťazilo nakoniec 20-ročné dievča.
Do súťaže, ktorú začali vysielať uprostred prehlbujúcej sa ekonomickej krízy v krajine, sa už údajne prihlásili státisíce ľudí. Nezamestnanosť sa v Hongkongu vyšplhala na 7,6 percenta.
Odbory už vystúpili s kritikou šou, ktorej obdobu už odvysielali v Argentíne. Súťaž údajne využíva zúfalstvo nezamestnaných.
"Šou vznikla na pomoc zamestnávateľom pri hľadaní budúcich zamestnancov a nemá za cieľ riešiť situáciu dlhodobo nezamestnaných. Uznávame, že im dokážeme pomôcť len veľmi málo," vyhlásil hovorca televíznej stanice ATV, ktorá súťaž vysiela.
Job Match Maker budú počas skúšobnej trojmesačnej doby vysielať dvakrát týždenne.