
foto archív
Reklama sa skladá z trojdielnej série. V prvej, ktorá sa práve vysiela, vystupuje Fero Taraba sám. Skormútený vyzýva ženy, aby sa verejne angažovali a išli do politiky. Lebo tá jeho tam už je a on chce, aby sa mu vrátila - ak sa na politiku dajú tie ostatné, jeho manželka už nebude v politike taká potrebná. V druhej časti série apel smutného Fera Tarabu na ženy umocňuje dcérka-školáčka. Pri kuchynskom stole spoločne čakajú, kým sa im mamina vráti „z politiky“ domov. Tretia časť šotu, ktorá sa ešte v médiách neobjavila, je podľa autorov prekvapujúcim rozuzlením.
Reklamu „Fero Taraba“ si objednalo ženské hnutie Urobme to! Zástupkyňa hnutia Ľubomíra Slušná tvrdí, že reklama dosiahla cieľ. „Dráždi ľudí. Reakcie na ňu sú veľmi vyhranené - ľudia s ňou buď súhlasia a páči sa im, alebo sú proti nej. Ale dôležité je, že nikoho nenecháva ľahostajným. Jedni hlavného protagonistu zbožňujú, druhí nenávidia. Ale máme aj veľmi kuriózne reakcie. V Košiciach sa nám ozvala žena, ktorú veľmi zaujímalo, či je Fero Taraba naozaj ženatý. Vraj práve takého chlapa hľadá.“
Názor odborníka:
Reklamnú kampaň ženského hnutia Urobme to! tvoria televízny a rozhlasový šot s názvom Fero Taraba. Na uliciach ich dopĺňajú billboardy s dvoma nápismi: Ženy, hovorme o tom, čo nás trápi a Ženy, žiadajme to, na čo máme nárok. „Kampaň má byť priama a zrozumiteľná. Táto však ide na vec cez dvadsaťpäť zatáčok,“ hovorí konzultant v oblasti reklamy Martin Knut. „Ak nejakú cieľovú skupinu na niečo vyzývate, musíte jej ponúknuť aj návod na použitie. Tu žiaden nie je. Človek nevie, čo má urobiť, kedy a ako.“ Ďalším nedostatkom podľa neho je, že sa rôzne typy reklamy - televízna a billboardová vzájomne nedopĺňajú. „Cieľová skupina netuší, že môže ísť o jednu kampaň. Apel a sila kampane sa stratili.“ Podľa Knuta sú to vyhodené peniaze.
Autor: ru