* Školu navštevujú takmer všetky deti. Sedem percent detí preto, že musí, pre ostatné deti sú rozhodujúcimi dôvodmi pre návštevu školy: učiť sa (52 percent detí), rozvíjať osobné schopnosti (18 percent), podporiť ambície odborného rastu (11 percent) a niečo v živote dosiahnuť (4 percentá)
* Takmer sedem z desiatich detí udáva, že so svojimi učiteľmi majú dobré alebo veľmi dobré vzťahy, v transformujúcich sa krajinách je toto percento vyššie ako v skúmaných krajinách západnej Európy.
* Asi tri percentá detí udávajú zlé vzťahy s učiteľmi, sťažujú sa najmä na „neférové“ zaobchádzanie a karhanie.
* 75 percent detí udáva dobré alebo veľmi dobré vzťahy so spolužiakmi.
* Tri percentá však hovoria, že tieto vzťahy sú zlé a uvádzajú šikanovanie a bitie, ako aj nedostatok vzájomného porozumenia.
(Zdroj: Výskum Unicef)