
„Chlap za katedrou je pre tie decká taká rarita, že ma často oslovia pani učiteľka. Normálne ich musím napomínať, tak majú zafixované, že sa stretávajú prevažne so ženami,“ hovorí učiteľ dejepisu Daniel Sládek.
FOTO SME – PAVOL FUNTÁL
Nielen u nás doma, ale aj na celom sveta sa za posledných pätnásť rokov disciplína školákov výrazne zhoršila.
„Zvládnuť správanie sa detí za tejto situácie môže skôr dominantnejší muž ako emocionálnejšie založené ženy,“ hovorí Zelina. Hlavnými príčinami zhoršeného správania školákov sú rozvodovosť rodičov, bieda či nezamestnanosť v rodinách, rodičia workholici, ktorí uprednostňujú prácu pred rodinou, a pôsobenie médií.
„V televízii, vo filmoch, v počítačoch, časopisoch mladý človek vidí, že cez agresiu sa dosahuje úspech. To deti negatívne ovplyvňuje,“ myslí si psychológ.
Aj preto je muž za katedrou potrebný.
Aká je však realita záujmu maturantov o pedagogické štúdium? Na bratislavskú pedagogickú fakultu sa hlásilo 1959 dievčat a 428 chlapcov. Do prvého ročníka nastúpilo 103 mužov a 455 žien. Vlani štúdium pedagogiky ukončilo 76 mužov a 408 žien.
(or)