Viete správne reagovať na problémy vašich pracovníkov?

Usmerňovanie zamestnancov, ktorí nedodržujú pravidlá organizácie, alebo tých, ktorí svojím správaním nezapadajú do štruktúry vašej firmy - to je často najnepríjemnejšia časť práce manažéra

. Naučte sa preto reagovať na opakované problémy, akými sú zlá dochádzka, hrubé správanie, porušovanie pravidiel spoločnosti, kradnutie, prílišné osobné telefonovanie, pitie v práci, samovoľné opustenie pracoviska a podobne. Otestujte sa, či ste dostatočne pripravení riešiť konflikty, rozpoznať príznaky hroziaceho vážneho problému.
Toto sebaocenenie vám pomôže zvýrazniť oblasti, na ktoré by ste sa mali zamerať, keď pristupujete k situáciám, ktoré vyžadujú disciplinárne alebo kárne riešenie. Odpovedzte na nasledujúce otázky zakrúžkovaním P - pravda, alebo N - nepravda..

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

P N 1. Hrubé či úmyselné porušenie pravidiel spoločnosti vyžaduje, aby manažér okamžite prijal kárne riešenie.
P N 2. Zamestnanci sa aj naďalej správajú proti pravidlám, ak nemajú dôvod svoje správanie zmeniť.
P N 3. Formálne písomné upozornenia majú na správanie zamestnancov malý alebo vôbec žiadny dopad.
P N 4. Formálne disciplinárne jednanie je obvykle prvým krokom pri jednaní s problémovými zamestnancami.
P N 5. Načasovanie kárneho jednania znamená zvoliť chvíľu, keď je zamestnanec najotvorenejší diskusii.
P N 6. Organizácia má svoj obvyklý spôsob jednania so zamestnancami v určitých situáciách.
P N 7. Prepustenie zamestnanca je výsledkom disciplinárneho procesu.
P N 8. Podrobná dokumentácia môže do budúcnosti pomôcť predísť obvineniam z diskriminácie.
P N 9. Je šikovné nechať zamestnanca "vychladnúť" skôr než sa pustíte do debaty o jeho správaní.
P N 10. Písomné varovanie obvykle situáciu vyrieši a ďalšie pozorovanie nie je potrebné.

SkryťVypnúť reklamu

Skontrolujte si svoje odpovede s týmito:

P 1. Hrubé či úmyselné porušenie pravidiel spoločnosti vyžaduje, aby manažér okamžite prijal kárne riešenie, aby zabránil opakovaniu situácie a výskytu vážnejších problémov.
P 2. Zamestnanci sa naďalej správajú proti pravidlám, ak nemajú dôvod svoje správanie zmeniť, alebo ak nie sú odmenení za to, že svoje správanie zmenia.
N 3. Formálne písomné upozornenia majú obvykle okamžitý dopad na správanie zamestnanca a môžu úplne zvrátiť situáciu
N 4. Neformálne disciplinárne jednanie je obvykle prvým krokom pri jednaní s problémovými zamestnancami.
N 5. Načasovanie kárneho jednania znamená pohovoriť si so zamestnancom čo najskôr po danej udalosti, pretože incident je v zamestnancovej mysli stále svieži.
P 6. Je dôležité pochopiť, akým spôsobom boli v minulosti v organizácii riešené podobné problémy a je potrebné postupovať podľa smerníc, ktoré sú v organizácii
N 7. Zamestnanec je prepustený, ak disciplinárny proces zlyhá
P 8. Podrobná dokumentácia môže do budúcnosti pomôcť predísť obvineniam z diskriminácie.
P 9. Rozrušení ľudia nie sú schopní o problémoch rozumne diskutovať a hľadať riešenie.
N 10. Vo všetkých situáciách je potrebné ísť do dôsledkov a ďalej zamestnanca sledovať, aby bol problém skutočne trvalo vyriešený

SkryťVypnúť reklamu


Nie všetky problémy, ktoré vám prídu do cesty dokážete rýchlo a jednoducho identifikovať a riešiť. A identifikácia problému určuje riešenie, ku ktorému sa prikloníte. Akonáhle ste určili problém, vyberte si jedno z nasledujúcich riešení:

Okamžite prijmite kárne opatrenia v prípade:
* Úmyselného alebo zjavného porušenia pravidiel spoločnosti.
* Ohrozenie bezpečnosti práce ostatných.
* Poklesu výkonu skupiny alebo jednotlivca vzhľadom na neproduktívne či rušivé správanie.
Podniknite usmerňujúce kroky alebo školenie v prípade:
* Nedostatku kompetencie pri výkone povolania.
* Nedostatku schopností pri plnení nových úloh a postupov.
* Nedostatku skúseností pri používaní zariadení.
* Nedostatočných výkonov, ktoré sú dôsledkom nesprávneho úvodného školenia.
Nejednajte v prípade:
* Samostatného výskytu problému, ktorý nemá vážne dopady na pracovníka, spoločnosť ani ostatných.
* Osobných malicherností bez vzťahu k práci.
* Situácia, ktorá sa napraví sama.
· Osobnej nespokojnosti, ktorá je zapríčinená zaujatosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším krokom je určiť dôvody, zamestnancovho zlyhávania - nedostatočného výkonu alebo neochoty podriadiť sa pravidlám. Napokon musíte ho tiež presvedčiť, že existuje dôvod, prečo je jeho správanie problematické a musí sa zmeniť. Musíte byť schopní motivovať zamestnancov aby svoje správanie zmenili alebo upravili.
Vedúci sú zodpovední za riadenie a motiváciu svojich podriadených. Ak vedúci dovolí svojmu podriadenému dlhší čas porušovať stanovené pravidlá, môžu sa nakaziť aj ostatní zamestnanci. Morálka oddelenia upadá a s ňou klesá aj výkon. Problém sa zväčšuje a vedúci musí nakoniec čeliť viacerým komplikovaným problémom. Strach je najčastejší dôvod, prečo vedúci pracovníci okamžite neriešia problémové situácie. Obávajú sa reakcie svojich podriadených i toho, že niečo urobia zle a tým situáciu skomplikujú.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MONA GÁLIKOVÁ, podľa publikácie Ann M. McGill Riadenie konfliktov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 675
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 066
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 040
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 433
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 288
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 984
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 753
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu