a dostane viac upomienok, môže sa stať, že mu telefón definitívne odpoja. „Ak sa neplatenie účtu opakuje, môžu sa telekomunikácie rozhodnúť, že zrušia zmluvu,“ povedali nám na oddelení sťažností.
Neplatičov eviduje pošta, ktorá hneď pošle upozornenie na adresu zákazníka. Ten má na zaplatenie dlhu približne dva mesiace. Ak nezaplatí, linku dočasne odpoja. Na znovuzapojenie treba zaplatiť účet a poplatok 360 korún.
Prísnejšie sú súkromné spoločnosti zabezpečujúce mobilné spojenie. „Už po 14 dňoch vám telefón odpojíme, ale ešte predtým dostanete od nás varujúcu SMS,“ oznamuje dispečer Globtelu. Na obnovenie služby treba zaplatiť účet a poplatok 500 korún. Ináč Globtel vypovie zmluvu. Neplatič môže skončiť na súde.
V Euroteli sú ešte dôslednejší. Ak do dvoch týždňov nezaplatíte a odmietate uhradiť dlh, odpoja vám telefón a okrem súdnych trov z vymáhania faktúry zaplatíte aj 10 000 korún pokutu. Znovuzapojenie tu stojí 1000 korún. (maj)