Jednorazové mobilné telefóny nie sú napriek nízkym cenám vážnou konkurenciou pre kvalitné prístroje. K tomuto výsledku prišla poradenská firma Mummert + Partner (@ www.mummert.de). Lacné lepenkové telefóny prišli do Európy príliš neskoro. Medzitým kladú používatelia na mobily také nároky, ktoré jednorazové telefóny nesplnia. Tieto malé jednorázové prístroje pozostávajú z recyklovateľnej lepenky, potlačenej elektrickými obvodmi s mikrofónom a bezdrôtovými slúchadlami. Pokiaľ prevádzkovatelia mobilov dotujú vysokokvalitné prístroje, nevzniká žiaden dopyt po technicky nedokonalých lacných telefónoch, tvrdí Mumert + Partner. Ďalším dôvodom neúspechu lepenkových telefónov vidí poradenská firma v tom, že na týchto lacných prístrojoch nefungujú M-Commerce-aplikácie. Navyše, vlastník takéhoto mobilu môže sám telefonovať, ale nemôže byť volaný. Trend sa posúva k mobilom pre špecifické cieľové skupiny, keďže jeden chce s pomocou mobilu spravovať svoje termíny, a druhý napríklad surfovať na internete. Aj regionálne osobitosti trhu sťažujú predajcom lepenkových mobilov odbyt. Pokým v USA 60 percent obyvateľstva ešte žiaden mobil nemá, v Nemecku medzitým telefonujú cez mobil dvaja občania z troch. Základným pravidlom je, že po prekročení 50-percentnej hranice na trhu je stále ťažšie získať nových zákazníkov. Šancou pre lepenkové telefóny na európskom trhu by bolo menšie dotovanie kvalitných telefónov zo strany predajcov.