Bratislava 28. júna (TASR) Prvú knihu o marketingovej komunikácii pre detské a mládežnícke organizácie Slovensku názvom Hovoriť je striebro, ale mlčať nie je zlato pokrstili v priestoroch Rady mládeže Slovenska (RMS). Publikáciu do života uviedla krstná mama Eva Forrianová Güttlerová, bývalá predsedníčka RMS v rokoch 1995 až 1996.
Ako sa vyjadril tlačový tajomník RMS Emil Mucha, kniha vznikla na základe dlhoročných skúseností z tretieho sektora v Nemecku, kde preklad prvej časti tohto know-how je určený vedúcim pracovníkom organizácií tretieho sektora. Kniha vyšla v náklade tisíc kusov s finančnou pomocou Ministerstva školstva SR (MŠ SR). Súhlas na preklad dala Nemecká rada mládeže. Tá podľa odborného recenzenta knihy Petra Blaasa v súčasnosti pôsobí ako silná lobistická organizácia za záujmy mládežníckych organizácií.
Detské a mládežnícke organizácie majú možnosť požiadať až o tri výtlačky zdarma, ostatným záujemcom ponúka RMS príručku za zvýhodnenú uvádzaciu cenu 147 Sk. Od začiatku júla ju umiestnenia aj na knižný trh.
Ako dodal Mucha, publikácia má pomôcť organizáciám tretieho sektora vylepšiť komunikáciu s verejnosťou, propagáciu ich jednotlivých aktivít, no môže byť nápomocná i študentom vysokých škôl so zameraním na sociálnu oblasť a mediálnu komunikáciu. Druhú časť publikácie plánujú vydať ešte do konca roka.