Hoci nie každého pedagóga baví behať od dverí k dverám a pýtať peniaze, pravdou je, že kto behá, získa. „Zo začiatku sme posielali žiadosti o sponzorstvo rôznym podnikom. Dnes sa nám už hlásia sami, najmä z radov rodičov. U nás to ide hladko,“ hovorí tajomníčka Základnej školy a Gymnázia na Košickej ulici v Bratislave Mária Profantová.
„Aj jedno percento z daní sme dostali. Všetky tieto peniaze a dary dávame na školu - na informatiku, modernizáciu učební.“
Pretože ľudia (a teda i firmy) vedia, že školy na tom nie sú dobre, začína byť trendom podať im pomocnú ruku.
Napríklad firma Henkel nedávno darovala deťom zo Základnej školy internátnej pre slabozrakých a nevidiacich v Bratislave 350 000 korún na detské ihrisko. Riaditeľ školy Jozef Šimko si to nevie vynachváliť: „Deťom veľmi chýbalo, lebo sú tu aj cez víkendy.“
Firma Jednota zase založila nadáciu, ktorou sa snaží podporiť šport na školách. „Väčšina z 2471 základných škôl zápasí s nedostatkom peňazí v oblasti športových aktivít. Deti často cvičia s nevyhovujúcimi športovými potrebami, alebo necvičia, lebo nemajú s čím,“ vysvetľujú zástupcovia firmy.
V rámci projektu, ktorý sa začal 15. novembra a potrvá do 15. marca, prispeje každý, kto si v sieti ich predajní kúpi niektorý z výrobkov označených nápisom Jednota pre školákov, jedným percentom z ceny výrobku na nákup športových potrieb pre základné školy.
„Keby sme nemali sponzorov, museli by sme učiť len s tým, na čo máme a čo si môžeme kúpiť. A toho nie je veľa,“ hovorí Mária Profantová.