Na svojej dráhe bojujú skipperi s počasím a viacerými plávajúcimi objektmi. Nikdy nevedia, kedy sa im čo postaví do cesty – kusy dreva alebo stratené náklady lodí. Extrémnym prípadom je násilná smrť legendárneho jachtára Sira Petra Blaka. V brazílskych vodách ho zavraždili piráti. Na miestach, kde sa stretáva studený a teplý morský prúd, sa vyskytuje väčší počet veľrýb. Takýto úsek čakal súťažiacich Rumovej cesty pri prechádzaní okolo Akorských a Kanárskych ostrovov. V tejto zóne sa veľryby množia, našlo sa ich tu okolo tristo. Aj obchodné lode bývajú z takýchto kolízií poriadne poškodené, nie ešte krehké súťažné. O najcennejšie prídu pri niektorých zrážkach veľryby – každý rok more vyplaví šesť až desať smrteľne zranených zvierat.
Francúzsky vedec Michel André navrhuje umiestniť po ceste signalizačné akustické bóje, ktoré by posádku dopredu upozorňovali na výskyt veľrýb alebo iného zvieraťa. Problémom však je, že lode sú prirýchle a veľryby zase pomalé, keďže na hladine v podstate oddychujú. Človek ich zbadá na poslednú cvíľu a vyhnúť sa im môže len veľmi ťažko.