Slovenské deti pozerajú televíziu priemerne tri hodiny denne

Bratislava 11. decembra (TASR) - Slovenské deti trávia najčastejšie svoj voľný čas sledovaním televízie, pričom tie, ktoré majú vlastný televízny prijímač, ...

Bratislava 11. decembra (TASR) - Slovenské deti trávia najčastejšie svoj voľný čas sledovaním televízie, pričom tie, ktoré majú vlastný televízny prijímač, pozerajú "telku" častejšie, než deti bez vlastnej televízie. Ako vyplýva z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý v rokoch 2001 a 2002 spracoval Odbor mediálneho výskumu a informácií Slovenskej televízie na vzorke 614 detí od päť do 14 rokov, vlastný televízor má pritom už 15 percent slovenských detí. Najmenej sledujú televíziu šesť-sedemročné deti, najviac susedná veková kategória osem až 10-ročných. Ráno pred odchodom do školy obvykle sleduje televízny program 17 percent detí. V letnom čase strávia priemerne pri televízii dve a pol hodiny, v zimnom tri hodiny denne, pričom počas voľných letných dní sú to až štyri hodiny 10 minút a počas zimných víkendov takmer päť hodín denne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Detské ročníky najviac pozerajú seriály a sitkomy, na druhom mieste zábavné programy a na treťom hrané rozprávky, aj keď ich osobné televízne priania a preferencie sa od tejto reality líšia - najradšej by totiž sledovali animované a kreslené rozprávky, po nich filmy o zvieratách a víkendové dopoludňajšie detské programy. Prekvapujúco vysoké percento detských divákov - 40 percent má dokonca rado aj dospelákmi nenávidenú televíznu reklamu.

Popri sledovaní televízie deti najčastejšie trávia svoj voľný čas samostatným učením do školy, následne zábavou a hrou so súrodencami či kamarátmi. Pred počúvaním rozhlasu, či hraním sa s počítačom sa viac venujú psom a ostatným domácim zvieratám. Slovenské deti na prelome tisícročia sa paradoxne veľmi málo zaoberali najprogresívnejším médiom súčasnosti - internetom. Až 95 percent z nich ho v roku 2000 vôbec nepoužívalo, ešte stále nad ním niekoľkonásobne vyhrávali gramofóny.

SkryťVypnúť reklamu

*aj som

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 844
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 203
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 677
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 398
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 736
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 568
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu