DUBNÁ SKALA – Pri razení prieskumnej štôlne najdlhšieho slovenského diaľničného tunela Višňové – Dubná skala narazili pracovníci na veľmi ťažkú geologickú poruchu z martinskej strany. Ako nás informoval hlavný inžinier výstavby Róbert Turanský, ide už o druhú geologickú poruchu, ktorá sa vyskytla pri razení štôlne.
Pri prvej poruche v auguste minulého roku vytekalo zo štôlne 160 litrov vody za sekundu. Poruchu sa podarilo odstrániť až v januári tohto roku. Súčasná porucha je podľa Turanského závažnejšia, pretože z martinskej strany vyteká zo štôlne až 240 litrov vody za sekundu.
Základný kameň prieskumnej štôlne položili v máji 1998. Jej dokončenie bolo naplánované na máj minulého roku. Dôvodom oneskorenia však nie je nedostatok financií, ale ťažké geologické pomery. Podľa Róberta Turanského ak nedôjde k ďalšiemu zhoršeniu geologických pomerov, štôlňu by mohli preraziť do konca tohto roku.
Pôvodne predpokladané náklady na výstavbu prieskumnej štôlne boli stanovené na 380 miliónov korún, pri súčasných podmienkach sa pohybujú okolo 500 miliónov korún.
ADRIANA ĎURIŠOVÁ