Francúzska Loft Story, národná psychodráma alebo príbeh úspechu?

Keď sa malá francúzska televízna M6 stanica pred dvomi mesiacmi rozhodla podľa vzoru iných európskych kanálov odštartovať prvú reality show, vo Francúzsku protestoval skoro každý. Program Loft Story, v ktorom 11 mladých ľudí zavretých počas 70 dní v ...


Dvaja víťazi: Loana a Christophe. FOTO - ARCHÍV



Keď sa malá francúzska televízna M6 stanica pred dvomi mesiacmi rozhodla podľa vzoru iných európskych kanálov odštartovať prvú reality show, vo Francúzsku protestoval skoro každý. Program Loft Story, v ktorom 11 mladých ľudí zavretých počas 70 dní v luxusnom dome na parížskom predmestí venovalo svoje súkromie na obdiv širokej verejnosti, odsúdil kdekto. Mediálni experti tvrdili, že sa na sofistikovanom francúzskom mediálnom trhu taký program ani neujme. Mýlili sa. Keď párik Loana a Christophe vo štvrtok víťazne opustil svoje „väzenie so zlatými mrežami“, bolo jasné, že sa francúzski televízni diváci líšia od Nemcov alebo Holanďanov leda ak tým, že veľa diskutujú o vkuse a kultúre. Zisk 250 miliónov frankov na konte M6 a priemerná sledovanosť siedmimi miliónmi divákov signalizuje, že sa rovnako tešia tomuto druhu voyeurskej zábavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku vysielania 26. apríla sa protestujúci schádzali pred rôznymi pobočkami televíznej spoločnosti, ktorej priestory zasypávali smeťami. M6 premenovali na „odpadkovú“ televíziu aj „fast food TV“ (televízia rýchleho stravovania) a skupinka demonštrantov chcela dokonca oslobodiť „rukojemníkov“ z vily v Saint Dennis. Psychiatri sa obávali o mentálne zdravie účastníkov, kritici na nich útočili, že nemajú čo povedať a intelektuáli sa obávali o charakter francúzskej kultúry a vkusu. Mladí aktivisti dokonca založili protestnú skupinu Usmievajte sa, filmujú vás. Sledovanosť však stúpala - najmä, keď sa párik účastníkov „odviazal“ pri nočnom plávaní v luxusnom bazéne. Program dostal okamžite nálepku „erotický“, dvaja ministri vyslovili pobúrenie a francúzske denníky venovali Loft Story titulnú stranu. Ozval sa aj Vyšší výbor pre audiovíziu (CSA). M6 sa napokon podriadila jeho nariadeniu a dopriala účastníkom dve hodiny súkromia bez kamier denne. CSA odsúdila aj požívanie alkoholu a cigariet a dôkladne monitorovala každý jeden aspekt programu - vrátane zmlúv s účastníkmi.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem dobrého vkusu však neutrpel nikto. Program si obľúbili hlavne mladí a diváci z vyšších spoločenských vrstiev a jeho záver vo štvrtok večer sledovalo 10 miliónov ľudí. Cena za inzerciu vo vysielacom čase programu stúpla o 75 percent oproti bežným sadzbám M6, odkedy sa začal vysielať pred hlavnými večernými správami. Nonstop prenos mali diváci možnosť sledovať najskôr iba na internete, no neskôr M6 predala vysielacie právo satelitnej stanici.

Loana a Christophe, ktorí vyhrali 66 a 57 percentami hlasov, si môžu týždeň oddýchnuť a potom ich čaká ďalšia skúška pred kamerami. Šesť mesiacov v luxusnom dome na Azúrovom pobreží. Keď vydržia, dom za tri milióny frankov bude ich. Zle neobišli ani tí, ktorých diváci „vyslobodili“ hlasovaním. Všetci do jedného dostali atraktívne ponuky na zamestnanie v médiách alebo v modelingu.

SkryťVypnúť reklamu

KLAUDIA LÁSZLÓOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 656
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 032
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 059
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 734
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu