Budapešť 30. decembra (TASR) - Maďarsko bolo 22. krajinou sveta, kde na jeseň debutovala televízna reality šou, a to hneď vo dvoch verziách. Predstavitelia komerčných televízií sa po úspešnom debute domnievajú, že rok 2003 bude v Maďarsku rokom reality šou.
V histórii šou však bolo Maďarsko prvou krajinou, kde dve najsledovanejšie televízne stanice spustili takmer v rovnakom čase vlastné produkcie. Obe komerčné stanice - TV 2 a RTL Klub - zaznamenali týmito programami obrovský úspech a záverečné hlasovanie divákov sledovalo pred vianočnými sviatkami vyše päť miliónov divákov.
Žáner, ktorý sprevádzali tvrdé kritiky, zmenil v základoch maďarský televízny trh. Ako prvá začala s vysielaním licenčnej šou Big Brother stanica TV 2. Prvý vstup Big Brother zaujímal dva milióny divákov, záverečné vyhlásenie víťaza, ktorý vyhral 16 miliónov forintov, už pozeralo 55 percent televíznych divákov - 2,6 milióna.
Konkurenčnú domácu verziu šou - Reálny svet (Való világ) - spustili o dva týždne neskôr, jej finále sledovalo 2,4 milióna divákov.
Reálny svet bude na stanici RTL Klub pokračovať už v utorok 31. decembra, keď predstavia kandidátov na účasť v hre, ktorých vybrali zo 6000 záujemcov. Na rozdiel od víťaza premiérovej šou si však najúspešnejší obyvateľ "vily" prešpikovanej kamerami odnesie namiesto vozidla značky Audi A2 už Audi A3 a namiesto bytu dostane dom so záhradkou. Dva luxusné zájazdy a milión forintov mesačne počas jedného roka zostávajú aj v tejto hre. Pokračovanie šou pripravuje aj TV 2.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach) pel