lskej škole deťom na hodinách matematiky púšťajú hudbu Wolfganga Amadea Mozarta.
Hovorí sa tomu Mozartov efekt a prvýkrát ho už pred ôsmimi rokmi v časopise Nature opísala trojica amerických vedcov, ktorá skúmala výkony skupiny študentov pri riešení testov. Keď im totiž pre lepšie premýšľanie pustili Mozartovu hudbu, ich výsledky v porovnaní s výkonom dosiahnutým za štandardných podmienok, teda v tichej triede, sa zrazu zlepšili o desať percent.
Preto sa aj škola v Knowsley, na predmestí Liverpoolu, rozhodla, že si to overí v praxi a svojich učiteľov poslala na školenie do súkromnej firmy Alite. Jej zakladateľ Alastair Smith vychádza z jednoduchého predpokladu: „Mozog je zvláštny orgán, citlivý na okolie. Snažíme sa preto nájsť spôsoby, ako deti zbaviť stresu a zvýšiť ich koncentráciu.“
Rozsiahly experiment, ktorý sa začal v januári tohto roku, nemá v Británii obdobu. Deti na základnej škole v Knowsley môžu na hodinách jesť a piť, cez prestávky si naťahujú kostru pri aerobiku a pri písomných prácach a testoch im hrá Mozart. (tasr)