Prístupom k aplikácii SME.sk pre zariadenia Apple, jej prezeraním a užívaním užívateľ potvrdzuje, že si prečítal nasledujúce podmienky pre jej použitie, porozumel im a súhlasí s nimi.
Výhradným nositeľom autorských práv a prevádzkovateľom aplikácie SME.sk pre zariadenia Apple je spoločnosť Petit Press, a.s. so sídlom Lazaretská 12, 811 08 Bratislava 1, IČO: 35 790 253, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I, odd. Sa, vložka č. 2471/B, DIČ: 2020278766, IČ DPH: 2020278766, bankové spojenie: Tatra banka, a.s., IBAN: SK8611000000002621043328, tel: 0259233111, e-mail: asistent@petitpress.sk Rovnako je výhradným nositeľom autorských práv ku všetkému obsahu aplikácie, ako i jej textových a obrazových súčastí. Spoločnosť Petit Press, a.s., je oprávnená kedykoľvek po dobu existencie aplikácie upravovať tieto podmienky, vylepšovať aplikáciu, zmeniť služby, a to všetko bez predchádzajúceho upozornenia.
Užívateľ sa po inštalácii aplikácie nestáva jej majiteľom, získava od spoločnosti Petit Press, a.s., prostredníctvom služby AppleStore (prostredníctvom iTunes) iba oprávnenie k jej osobnému a nekomerčnému používaniu.
Použitie aplikácie SME.sk na akýkoľvek verejný alebo komerčný účel je prísne zakázané. Pokiaľ si užívateľ vyhotoví kópie obsahu aplikácie, môžu mu tieto kópie slúžiť iba na osobnú potrebu a nesmú byť ďalej menené, akokoľvek ďalej šírené, publikované alebo predvádzané bez predchádzajúceho písomného súhlasu Petit Press, a.s.
Obsah aplikácie, ako aj aplikácia samotná, sú chránené autorským zákonom. Akékoľvek porušenie týchto podmienok môže mať za následok ukončenie oprávnenia používať aplikáciu bez náhrady.
Za všetky informácie, príspevky a údaje zverejnené užívateľom prostredníctvom aplikácie nesie zodpovednosť výlučne užívateľ.
Prevádzkovateľ aplikácie nezodpovedá za správnosť a úplnosť informácií uverejnených prostredníctvom aplikácie a je oprávnený vykonávať zmeny informácií, ktoré aplikácia obsahuje. Prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné škody, ktoré užívateľom môžu vzniknúť v súvislosti s používaním aplikácie. Prevádzkovateľ preberá niektoré z informácií tvoriacich obsah aplikácie z iných zdrojov, internetových stránok tretích subjektov, ktoré je možné navštíviť prostredníctvom aplikácie, predovšetkým však reklamných bannerov umiestnených v aplikácii.
Obsah aplikácie je užívateľom prístupný v dvoch režimoch, bezplatnom a spoplatnenom. Prevádzkovateľ aplikácie spoplatňuje prístup k časti obsahu aplikácie za podmienok uvedených nižšie, tým však nie je dotknutá možnosť prevádzkovateľa umožniť užívateľom prístup k spoplatnenému obsahu aplikácie vrámci iných produktov, resp. prostredníctvom produktov ponúkaných tretími osobami. Ostatná časť obsahu aplikácie je užívateľom prístupná bezplatne. Užívateľ má ďalej za nižšie uvedených podmienok a za poplatok možnosť vypnúť zobrazovanie reklamy v aplikácii.
Užívateľ, ktorý zaplatil prevádzkovateľovi Poplatok, definovaný nižšie, je ďalej v týchto pravidlách nazývaný Platiacim užívateľom.
Platiaci užívateľ má možnosť prezerať spoplatnenú časť obsahu aplikácie počas predplatného obdobia v neobmedzenom časovom rozsahu, alebo má možnosť prezerať nespoplatnenú časť obsahu aplikácie bez zobrazovania reklamy, alebo má možnosť prezerať spoplatnenú časť obsahu aplikácie počas predplatného obdobia v neobmedzenom časovom rozsahu a súčasne možnosť prezerať obsah aplikácie bez zobrazovania reklamy.
Poplatkom sa v týchto pravidlách rozumie suma, ktorú uhradil Platiaci užívateľ
- za prístup k spoplatnenej časti obsahu aplikácie (ďalej aj ako „Prémiový obsah“) vo výške 4,49 Eur/mesiac alebo 34,99 Eur/rok,
- za možnosť prezerať nespoplatnenú časť obsahu aplikácie bez zobrazovania reklamy vo výške 1,99 Eur/mesiac alebo 19,99 Eur/rok,
- za prístup k Prémiovému obsahu a za možnosť prezerať obsah aplikácie bez zobrazovania reklamy vo výške 5,99 Eur/mesiac alebo 49,99 Eur/rok.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo meniť rozsah spoplatnených služieb a výšku Poplatku. Prevádzkovateľ negarantuje, že počas užívania spoplatnenej služby bude spoplatnený rozsah a obsah sme.sk identický s rozsahom a obsahom, aký bol ku dňu začatia poskytovania služby.
Poplatok je možné zaplatiť výlučne prostredníctvom iTunes a jeho výška je v týchto pravidlách uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty. V prípade potreby vystavenia faktúry na Poplatok je prevádzkovateľ oprávnený túto vystaviť v elektronickej podobe.
Výška Poplatku sa uvádza v sume za mesiac poskytovania služby (ďalej aj „Predplatené obdobie“). Celkovú cenu za poskytovanú službu je možné vypočítať vynásobením uvedenej sumy Poplatku a počtu mesiacov, počas ktorých bude mať Platiaci užívateľ prístup k službe. Zaplatením prvého Poplatku Platiaci užívateľ vyjadruje svoj súhlas s tým, že služba mu bude poskytovaná až dovtedy, kým jej poskytovanie neukončí.
Poplatok za nasledujúce mesiace poskytovania služby bude Platiacemu užívateľovi pravidelne a automaticky odpisovaný z jeho účtu v dobe 24 hodín pred začiatkom nového Predplatného obdobia, s čím Platiaci užívateľ vyjadruje svoj súhlas zaplatením Poplatku za prvé Predplatené obdobie.
Platiaci užívateľ môže poskytovanie služby ukončiť ku koncu Predplateného obdobia tak, že najneskôr 24 hodín pred uplynutím Predplateného obdobia v nastaveniach svojho účtu iTunes ukončí automatické odpisovanie Poplatku zo svojho účtu v prospech prevádzkovateľa. Ukončenie poskytovania služby v priebehu Predplatného obdobia nie je zo strany Platiaceho užívateľa možné. Tým nie je dotknutá možnosť Platiaceho užívateľa odstúpiť od zmluvy na základe príslušných právnych predpisov. Platiaci užívateľ je však aj v prípade odstúpenia od zmluvy z jeho strany povinný vykonať vo svojich nastaveniach účtu iTunes zmenu smerujúcu k ukončeniu automatického odpisovania Poplatku v prospech prevádzkovateľa.
Spoplatnená služba bude Platiacemu zákazníkovi aktivovaná zvyčajne ihneď po zaplatení Poplatku, najneskôr však do 12 hodín a bude dostupná výlučne v type zariadenia, prostredníctvom ktorého Platiaci užívateľ uhradil Poplatok, prostredníctvom prihlásenia sa užívateľa do jeho konta na iTunes. Platiaci užívateľ si je vedomý a výslovne súhlasí so začatím poskytovania služby v uvedenej lehote a vyhlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy (§ 7 ods. 6 písm. l) zákona č. 102/2014: „Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.“).
Formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný na konci týchto pravidiel.
Prevádzkovateľ je oprávnený dočasne pozastaviť prístup k obsahu aplikácie, či už spoplatnenému, alebo ostatnému obsahu, bez toho, aby to bolo považované za porušenie povinnosti prevádzkovateľa, z dôvodu ohrozenia alebo narušenia bezpečnosti, prípadov vyššej moci, na základe rozhodnutia príslušného orgánu, kvôli potrebe opráv a prác potrebných pre prevádzku, revíziu alebo údržbu systému aplikácie. O dočasnom pozastavení prístupu k obsahu aplikácie prevádzkovateľ informuje užívateľov oznamom zverejnenom na stránke novinky.blog.sme.sk, pokiaľ možno vopred, inak v primeranej lehote a zároveň oznámi aj dôvod a predpokladanú dobu pozastavenia prístupu k obsahu aplikácie.
Platiaci užívateľ je oprávnený reklamovať vady prístupu k spoplatnenej službe v lehote 5 dní odo dňa výskytu vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese sluzby@smeonline.sk.
V reklamácii je povinný presne špecifikovať v čom spočíva reklamovaná vada a zároveň uviesť časové obdobie počas ktorého sa vada vyskytla. Reklamácia sa považuje za opodstatnenú, ak dôjde k výpadku a Platiaci užívateľ nebude môcť spoplatnenú službu využívať po dobu dlhšiu ako 48 po sebe nasledujúcich hodín.
Prevádzkovateľ je povinný doručiť Platiacemu užívateľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Platiaci užívateľ možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Ak je reklamácia opodstatnená, prevádzkovateľ poskytne Platiacemu užívateľovi zľavu formou predĺženia prístupu k spoplatnenej službe o dobu, počas ktorej k nej nemal v dôsledku vád prístup. O vybavení reklamácie podľa predchádzajúcej vety je prevádzkovateľ povinný Platiaceho užívateľa informovať.
Užívateľ berie na vedomie, že na spracúvanie osobných údajov, ktoré eventuálne poskytne prevádzkovateľovi používaním obsahu aplikácie, sa vzťahujú rovnaké zásady nakladania s osobnými údajmi užívateľov, ako v prípade jeho prístupu k obsahu aplikácie prostredníctvom internetového prehliadača. Tieto zásady sú uverejnené na stránke http://www.sme.sk/c/7076706/zasady-nakladania-s-osobnymi-udajmi-uzivatelov.html.
Zverejnenie akýchkoľvek údajov alebo informácií v aplikácii, s výnimkou týchto pravidiel pre používanie aplikácie, nemá povahu žiadneho právneho úkonu smerujúceho ku vzniku právneho vzťahu medzi prevádzkovateľom a užívateľom, pokiaľ nebude v jednotlivom prípade uvedené inak.
Komunikácia medzi prevádzkovateľom a užívateľom prebieha prioritne v elektronickej forme.
V prípade, že niektoré ustanovenie týchto pravidiel bude celé alebo sčasti prehlásené za neplatné, nevynútiteľné alebo neúčinné, bude zostávajúca časť týchto pravidiel platiť v plnom rozsahu. Tieto pravidlá budú upravované a interpretované v súlade so zákonmi Slovenskej republiky. VOP sa v celom rozsahu spravujú právnym poriadkom SR, a to aj v prípade, ak Zákazník nie je občanom SR.
Vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito pravidlami sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení a zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákonom zákona č 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení.
Orgán dozoru, ktorému podlieha činnosť prevádzkovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 820 07 Bratislava.
Poskytovateľ je oprávnený tieto pravidlá zmeniť. Nové znenie pravidiel je Poskytovateľ povinný zverejniť na svojej stránke http://www.sme.sk/c/7816641/pravidla-pouzivania-aplikacie-smesk.html minimálne po dobu 31 dní pred nadobudnutím ich účinnosti.
Tieto pravidlá nadobúdajú účinnosť dňa 21. mája 2015
Dátum vydania 21.5.2015, Petit Press, a.s.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
- Komu: Petit Press, a.s. so sídlom Lazaretská 12, 811 08 Bratislava 1
- Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby*: ..............
- Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
- Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
- Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
- Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
- Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.