Štvorkrúžkový vrchol: Audi A8 4,2 quattro

Keď uvaria technickí kúzelníci automobil luxusnej triedy, ulahodia nielen zraku, ale pošteklia aj emócie vodiča. Prísady použité v ingolstadtskej centrále do Audi A8 druhej generácie: ľahkosť hliníka, výborná dynamika, najmodernejšia technika, pohon ...


FOTO – ARCHÍV


Keď uvaria technickí kúzelníci automobil luxusnej triedy, ulahodia nielen zraku, ale pošteklia aj emócie vodiča. Prísady použité v ingolstadtskej centrále do Audi A8 druhej generácie: ľahkosť hliníka, výborná dynamika, najmodernejšia technika, pohon quattro. Takýmto automobilom sa jednoducho treba povoziť a sprostredkovať dojmy širšiemu publiku. Automedia s Audi A8 4,2 quattro absolvovala týždeň na zimných cestách, neraz zaviatych snehom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exteriér: klasika v modernom poňatí, vpredu dvojitá maska chladiča lemovaná lešteným hliníkom, pozdĺžne xenónové reflektory za čírym plastovým krytom. Pri otočení volantu a zapnutí blikača sa rozsvieti prídavný svetlomet osvetľujúci vozovku v širokom uhle (pri tlmených svetlách, do 70 km/h). V zadných svetlách diódy – rýchlejšie rozsvecovanie, lepšia svietivosť, dlhšia životnosť. Zboku nápadne vysoký pontón karosérie, nízka výška zasklenia opticky korigovaná „svalnatejšími“ blatníkmi. Hliníková karoséria zabezpečujúca ľahkosť a dynamiku, hliníkový podvozok so vzduchovým odpružením. Vpredu štvorprvkové zavesenie, zadná náprava lichobežníková. Dizajn s výrazne zaoblenou strechou pristane dynamickému potenciálu vozidla, k luxusu pridáva športovosť. Súčiniteľ aerodynamického odporu len 0,27.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér: koncert techniky a pohodlia. Efektný štvorramenný volant padne dobre do ruky, prehľadné prístroje, údaje z palubného počítača sa zobrazujú na displeji medzi otáčkomerom a rýchlomerom. V strede prístrojovky väčší vysúvací displej pre údaje z centrálneho riadiaceho systému MMI (Multi Media Interface). Umožňuje nastavenie audiosústavy, podvozku, ovládanie telefónu, internetu, navigácie a sprostredkovanie ďalších informácií o vozidle. Pohodlné, anatomicky tvarované sedadlá nastavovateľné elektricky (pamäť nastavenia pre štyroch vodičov), elektricky ovládané zrkadlá, okná, poloha volantu (pozdĺžne aj výškovo) a strešné okno. Všetky ovládacie prvky sú podsvietené. Štvorzónová klimatizácia.

Ergonómia: prepracovaná do najmenších detailov, štartovanie prostredníctvom tlačidla rozoznávajúceho odtlačok prsta (bez nutnosti použiť kľúč). Registruje štyri osoby s individuálnym nastavením sedadla, zrkadiel a volantu. Zatváranie vozidla zvonka možné len po stlačení malého tlačidla na kľučke dverí, otvorenie po priložení prstov pod kľučku (odblokovanie) a jej potiahnutím (autorizáciu povoľuje kľúčik vo vrecku). Všetky ovládacie prvky v dosahu vodiča, ovládanie systému MMI prehľadné a jednoduché cez menu na vysúvateľnej obrazovke.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: zážihový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 246 kW, maximálnym krútiacim momentom 430 Nm. Vďaka ľahkej hliníkovej karosérii výborná dynamika a ovládanie vozidla. Príjemný zvuk, pri vyšších otáčkach poteší ucho športového fanúšika.

Prevodovka: automatická šesťstupňová typu tiptronic, možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov aj páčkami pod volantom, hladké radenie.

Bezpečnosť: na najvyššej úrovni - čelné, bočné a hlavové airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy. Výborne vyladený podvozok s tromi základnými módmi nastavenia (svetlá výška 120 mm, 100 mm a 95 mm). Najvyššia úroveň 145 mm je určená pre horšie cesty, minimálna 95 mm sa nastavuje pri jazde po autostráde automaticky. Bohato dimenzované kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, ABS, ESP (vypínateľné), stály pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Záver: Audi A8 4,2 quattro je napriek majestátnym rozmerom ľahkonohý atlét s výbornou dynamikou a vysokým stupňom bezpečnosti. Suverénna jazda aj na veľmi zlých cestách. Nízky aerodynamický hluk, perfektné ovládanie, top technika na palube. Automobil, ktorý si rád zašoféruje aj majiteľ s vlastným vodičom.

JOZEF BENÍČEK

plus

l dynamický motor

l športovo pôsobiaci dizajn

l moderná technika

l suverénny podvozok

mínus

l výhľad cez nízke okná

Audi A8 4,2 V8 quattro

Cena: 3 275 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, šesťstupňová automatická prevodovka tiptronic, pohon quattro

Zdvih. objem motora: 4172 cm3

Max. výkon: 246 kW (335 k)/6500 min-1

Max. krút. moment: 430 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 505 x 189 x 144 x 294,4 cm

SkryťVypnúť reklamu

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,5/8,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

BMW 745i 4,4 V8

Cena: 3 384 600 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, šesťstupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 4398 cm3

Max. výkon: 245 kW (333 k)/6100 min-1

Max. krút. moment: 450 Nm/3600 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 503 x 190 x 149 x 299 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 15,5/8,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 88 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,3 s

Uvedenie na trh: leto 2001

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes-Benz S 430 4,3 V8

Cena: 3 432 963 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, automatická päťstupňová prevodovka, pohon štyroch kolies 4-Matic

Zdvih. objem motora: 4266 cm3

Max. výkon: 205 kW (279 k)/5750 min-1

Max. krút. moment: 400 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 504 x 185,5 x 145 x 296,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1980 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/8,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 88 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,4 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Lexus LS 430 4,3 V8

Cena: 3 419 000 Sk

Koncepcia: luxusná limuzína, automatická päťstupňová prevodovka, pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 4293 cm3

Max. výkon: 207 kW (281 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 417 Nm/3500 min-1

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery (d x š x v x rázvor): 500,5 x 183 x 149 x 292,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1830 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,5/8,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 85 l

Objem bat. priestoru: 575 l

Max. rýchlosť: 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,7 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 051
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 041
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 106
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 898
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 588
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu