IMRICH OKENKA, rektor Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre: „V tomto školskom roku ministerstvo určilo náklady na štúdium 57 250 korún. Ak sa počíta so zavedením poplatkov vo výške maximálne 20 percent, študent zaplatí 11 450 korún. Pre našu univerzitu to bude asi 108 miliónov. Ak z uvedených prostriedkov, podľa súčasných predpisov, vyčleníme 40 percent na štipendijný fond 43 miliónov, zostane na rozvoj univerzity 65 miliónov. Pri zachovaní a zvyšovaní, súčasnej úrovne dotačných zdrojov z ministerstva to nie sú zanedbateľné prostriedky. Je to viac, ako v súčasnosti – dnes nám na rozvoj univerzity takmer nič nezostáva. Na SPU zavedenie poplatkov pomôže univerzite a aj sociálne slabším a prospechovo dobrým študentom.“
Prof. RNDr. ĽUDOVÍT MOLNÁR, DrSc., rektor Slovenskej technickej univerzity v Bratislave: „Poplatky za štúdium sú iba jedným z problémov vysokých škôl, ba dokonca iba jedným aj z hľadiska ich financovania. Transformácia systému vysokoškolského vzdelávania a aj samotné financovanie vysokých škôl si vyžaduje systémový prístup. Principiálne: jeden krok nemôže priniesť efekt, ktorý by sa premietol do zmien, ktoré by okamžite pocítili vysoké školy i študenti. Vysoké školy musia hľadať ďalšie zdroje financovania a potenciálne poplatky za štúdium patria do tejto triedy.“
Prof. Ing. JÁN BUJŇÁK, rektor Žilinskej univerzity: „Kvalitné univerzitné vzdelanie sa v súčasnosti javí užitočnou investíciou. Nielen pre študentov, ale najmä pre krajinu typu Slovenska. V hospodársky dôležitých odvetviach si vyžaduje stále náročnejšiu infraštruktúru, prístroje a zariadenia. Keď však predpokladáme ekonomický rast, treba rozhodnúť, či nie je vhodnejšie štátnym rozpočtom pokrývať nosné študijné programy. Saturované a obslužné štúdium nech si už konečne legálne pomáha transparentnými poplatkami.
Zavedenie prípadného školného predstavuje iba čiastkový problém dnešného školstva. Tento rezort vďačí nadštandardnej kvalifikačnej štruktúre podpriemerne platených zanietených pracovníkov za nateraz ešte európsky akceptované výsledky, svojej pedagogickej, výskumnej a ostatnej činnosti.“