Konečne dobré osemdesiate

Ladytron: 604 * EMI 2001

Daniel Hunt a Reuben Wu, dvaja liverpoolski dídžeji s neodolateľným nutkaním vrhnúť sa na vlastnú tvorbu, sa kvôli nájdeniu vokalistky pre svoj projekt vybrali v roku 1998 až do Bulharska a viac náhodou ako cielene tam našli Miru Aroyo. Doma ju doplnili ešte o klávesistku Helenu Marnie - a Ladytron boli kompletní. Po EP He Took Her To The Movie a Commodore Rock prišli, oblečení od hlavy po päty v čiernom, s debutovým albumom 604.

Bolo by zbytočné pýtať sa členov a členiek Ladytronu, ktoré obdobie a ktorých interpretov majú najradšej. Už z prvého vypočutia na vás dýchne príjemný návrat 70. a 80. rokov, keď Kraftwerk doloval maximum zo svojich, dnes už obstarožných syntetizátorov a new wave sa drala z undergroundu do hitparád. Podobne, ako to robia Air alebo Add N to (X), aj Ladytron sa, pevne opretí o to najlepšie, čo priniesli roky minulé, neboja experimentovať a vytvárajú tak novú kvalitu, ktorej možno bez obáv dať prívlastok nadčasová. Popritom úžasne ťažia zo schopnosti napísať poctivú chytľavú pesničku a nechať, aby jej melódiu, sprevádzanú textami poznačenými iróniou, nenapodobiteľne interpretovali ich dve vokalistky. Retro obal tak nie je cieľom, ale v prvom rade najmä prostriedkom na dosiahnutie výsledného efektu sviežo znejúceho obzretia sa za tým najlepším a dlho obchádzaným, čo tu dve uplynulé dekády nechali. Aj napriek tomu, že na prvé vypočutie by asi každý zaradil album do širokej a dnes už len máločo hovoriacej kolónky alternatíva, je 604 vo svojej podstate kolekciou v najlepšom zmysle slova popovou. Disco Traxx, Paco!, The Way That I Found You alebo Playgirl si možno veľmi ľahko predstaviť v rotáciách každého aspoň trošku progresívnejšieho rádia a určite by sa z nich a z mnohých ďalších pesničiek na albume stali hity tak, ako sa kedysi stali hitmi skladby od Eurhytmics, Human League či Duran Duran.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

To, či si Ladytron všimnú aj naše rádiá, neviem predpovedať, ale potešilo by ma, keby si ho všimli potenciálni poslucháči a kupci. Ak vám nestačí moje vecné odporúčanie, možno vás presvedčí istý renomovaný anglický kritik, ktorý sa o 604 vyjadril, že „takto nejako by mohla znieť Britney Spears, keby sa narodila v Nemecku a bola by závislá od heroínu“.

RADO ONDŘEJÍČEK


(Autor je redaktor internetového magazínu www.inzine.sk)
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 852
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 202
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 653
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 411
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu