V centre Bratislavy je obchodík s dámskou konfekciou. Tou najobyčajnejšou, žiaden luxus. Úpletové pulóvriky, šaty, kostýmy. Nedávno však z pultov zmizol tovar z Čiech. „Prestali sme ho objednávať, lebo pre nepomer českej a slovenskej koruny začal byť nepredajný,“ vysvetľujú predavačky. Mnohým Bratislavčankám je ľúto kupovať šaty aj za dvetisíc korún. V centre mesta je však dosť obchodov, ktoré ponúkajú šaty, topánky či bielizeň za horibilné ceny. Kožuch za dvestotisíc, pánsky oblek za štyridsať, dámsky kostým aj za stotisíc. Pre koho sú?Aj medzi Slovákmi je už dosť tých, ktorí si môžu dovoliť nosiť značky svetoznámych návrhárov. Ak si ich však neprivezú zo sveta, musia si skočiť minimálne do susednej Viedne či Prahy. V Čechách majú už aj najluxusnejšie značky svoje zastúpenie a prosperujú. Bratislava, čo sa svetovej módy týka, zostáva malomestská, a to je ešte neporovnateľná s ostatným Slovenskom. Zopár luxusných značiek síce obchody v centre či nákupných strediskách ponúkajú, ale samostatných obchodov venovaných jednej značke je minimum. Obchody ponúkajúce iba kolekciu Chanel, Dior či Versaceho by sa neuživili, a tak sa tieto značky objavujú len ako doplnkový tovar. Najluxusnejšie bratislavské obchody venované jednej- dvom značkám, ponúkajú, čo sa svetových kritérií týka, skôr stredne luxusnú triedu. Aj to však stačí, aby ich ceny väčšine zákazníkov vyrazili dych. Ako na ne reagujú slovenskí zákazníci? Kto ich predáva a aká je atmosféra v obchodoch pre majetnejších? Urobili sme malý prieskum.