Bratislava 16. februára (TASR) - Ministerstvo zahraničných vecí SR začalo výberové konanie na profesionálnu PR agentúru, ktorá bude v období ratifikácie vstupu do Európskej únie (EÚ) zabezpečovať v členských krajinách propagáciu Slovenska. Výber jednej až troch agentúr sa uskutočňuje v rámci externej integračnej komunikačnej stratégie, na ktorú vláda SR pred dvoma rokmi vyčlenila 40 miliónov korún. Na prezentáciu prostredníctvom agentúr by sa mala použiť asi polovica tejto sumy.
Výberové konanie sa týka vypracovania, realizácie a mediálneho zabezpečenia programu politickej, ekonomickej, kultúrnej a turistickej prezentácie SR v štátoch únie, ktoré sú v konkurze zemepisne rozdelené na tri skupiny. Jedným z dôvodov realizácie komunikačnej stratégie bol a je nepriaznivý postoj obyvateľov členských štátov EÚ voči rozširovaniu, vrátane prijatia SR do únie.
Vybrané agentúry by mali byť známe v apríli, kedy sa začne proces ratifikácie prístupovej zmluvy. V zahraničí by mali prezentovať pozitívne stránky Slovenska, a to cez kultúrne a iné podujatia spojené s návštevou politických predstaviteľov a známych osobností zo Slovenska. Podľa šéfa sekcie európskej integrácie MZV SR Miroslava Adamiša je profesionálna agentúra v takomto rozsahu lepšie pripravená zabezpečovať prezentačné programy ako samotný rezort diplomacie.
V roku 2002 MZV SR v rámci komunikačnej stratégie realizoval propagačné akcie a projekty za takmer štyri milióny korún, a to najmä prostredníctvom zastupiteľských úradov.