Siláci sú na ústupe, frčia chudí muži

Aj myšlienky mužov sa od začiatku roka uberajú smerom k váhe. Väčšie rozmery (aspoň čo sa týka obvodu hrudníka a bicepsov) už nie sú totiž také žiadané. Diéty, považované kedysi výhradne za záleži-tosť žien, už nie sú iba pre dievčatá, píše v denníku ...


V reklame na pánsku kozmetiku vystupujú štíhli, romantickí muži. ILUSTRAČNÉ FOTO – ARCHÍV


Aj myšlienky mužov sa od začiatku roka uberajú smerom k váhe. Väčšie rozmery (aspoň čo sa týka obvodu hrudníka a bicepsov) už nie sú totiž také žiadané. Diéty, považované kedysi výhradne za záleži-tosť žien, už nie sú iba pre dievčatá, píše v denníku International Herald Tribune parížska novinárka Rebecca Voightová.

Nie že by muži nikdy neboli rovnako márniví, ak nie márnivejší ako ženy. Až donedávna však mužský spôsob v skrášľovaní fyzického vzhľadu spočíval v pestovaní svalov. V ich záujme bývalo skôr zdvíhanie činky ako pravidelné kontrolovanie váhy. Bolo nepredstaviteľné, aby sa muži na obed ládovali proteínovými koncentrátmi a listami hlávkového šalátu, aby v nadšenej honbe za štíhlou líniou pokorili vysnenú métu – oblek číslo 46.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Posilňovanie vyšlo z módy

„To je super,“ teší sa tridsaťšesťročný Christophe Jamey, maklér parížskej realitnej kancelárie, ktorý nedávno prešiel intenzívnou dvojtýždňovou proteínovou diétou. „Radšej by som bol chudý až na kosť, ako by som mal pribrať,“ žartuje.

Jamey pripúšťa, že k chudnutiu ho motivovali štíhle strihy návrhárky Hedi Slimaneovej pre pánske oddelenie Diora. „V tých šatách vám nezostane ani medzierka. Vždy som mal rád pánske oblečenie z 50. a 60. rokov. A tak teraz namiesto do posilňovne chodím behať.“

Trend – štíhle, romantické telo

„Muži sa dostali do postfeministickej fázy,“ tvrdí Bruce Benderson, americký spisovateľ a komentátor. „Ich identita je tak trochu pochybná a oni sa viac snažia prevziať rolu sexuálneho objektu.“

SkryťVypnúť reklamu

Žeby bola štíhlosť len ďalším z radu trendov, po ktorom bude nasledovať zase prehnaná mužnosť?

Naznačovať by to mohol manekýn Samuel, ktorého si vybral Tom Ford, aby pózoval, ako ho pánboh stvoril, pre pánsky parfém M7 od Yvesa Saint Laurenta. Samuel sa hrdí impozantným stocentimetrovým obvodom hrudníka, ale aj dostatočne huňatým porastom. „Muži hľadajú vlastnú identitu,“ hovorí Benderson. „Na jednej strane sú chudí, skoro asexuálni efébovia, a naopak, v homosexuálnej komunite v New Yorku sa dajú nájsť medvedi, ktorí chcú vyzerať ako chlpatí, obyčajní chlapi s veľkým pupkom, o akom sníva obyčajný meštiak.“

„Posilňovanie už vyšlo z módy,“ tvrdí Maria Luisa Poumaillouová, ktorá nakupuje oblečenie pre svoj pánsky obchod Maria Luisa a parížsky reťazec Mixte. Z nových kolekcií podľa nej niet pochýb o tom, aký je trend mužského tela. „Je štíhle, romantické a také rock‘n‘rollové,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Lagerfeld zhodil 42 kíl!

Bokom nezostal ani Karl Lagerfeld, ktorý nedávno zhodil 42 kilogramov a oslavuje skutočnosť, že jeho knihy Najlepšia diéta sa predalo vo Francúzsku už 120 000 výtlačkov. Lagerfeldov váhový úbytok patrí medzi päť najdôležitejších udalostí, ktoré v minulom roku otriasli svetom módy.

Vo vypasovaných džínsoch od Diesela, tesnom saku od Hedi Slimaneovej a bielej košeli s tvrdým golierikom je Lagerfeld živým dôkazom víťazstva ducha nad hmotou. Tvrdí však, že hlavným motívom bola len móda. „Nemal som žiadne zdravotné problémy,“ hovorí. „Iba som si chcel obmeniť šatník.“

„V posledných desiatich rokoch som len pozoroval, ako sa moja veľkosť zväčšuje od ‘eska‘ na ‘emko‘ a potom cez ‘elko‘ na ‘XL‘,“ spomína Lagerfeld. Nakoniec bol nespokojnejší s veľkosťou vlastných šiat než s tým, ako vyzeral nahý. Teraz je šťastný, že môže vkĺznuť do džínsov veľkosti 25.

SkryťVypnúť reklamu

„Zmeny v odievaní môžu nastať iba s premenou tiel,“ hovorí Lagerfeld. „Najelegantnejší muži Belle Epoque (1890–1914), ako Boni de Castellane či Robert de Montesquieu, boli veľmi štíhli,“ poznamenáva. „Dúfam, že som dokázal, že hoci má človek cez štyridsať, môže sa začať obliekať úplne ináč a novo. Ale v každom prípade to funguje len pri veľkostiach 44 až 46. Nad 50 už vyzerá všetko úplne rovnako.“

(čtk/iht)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 010
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 338
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 160
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 527
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 574
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 258
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 249
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 900
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu