
V reklame na pánsku kozmetiku vystupujú štíhli, romantickí muži. ILUSTRAČNÉ FOTO – ARCHÍV
Aj myšlienky mužov sa od začiatku roka uberajú smerom k váhe. Väčšie rozmery (aspoň čo sa týka obvodu hrudníka a bicepsov) už nie sú totiž také žiadané. Diéty, považované kedysi výhradne za záleži-tosť žien, už nie sú iba pre dievčatá, píše v denníku International Herald Tribune parížska novinárka Rebecca Voightová.
Nie že by muži nikdy neboli rovnako márniví, ak nie márnivejší ako ženy. Až donedávna však mužský spôsob v skrášľovaní fyzického vzhľadu spočíval v pestovaní svalov. V ich záujme bývalo skôr zdvíhanie činky ako pravidelné kontrolovanie váhy. Bolo nepredstaviteľné, aby sa muži na obed ládovali proteínovými koncentrátmi a listami hlávkového šalátu, aby v nadšenej honbe za štíhlou líniou pokorili vysnenú métu – oblek číslo 46.
Posilňovanie vyšlo z módy
„To je super,“ teší sa tridsaťšesťročný Christophe Jamey, maklér parížskej realitnej kancelárie, ktorý nedávno prešiel intenzívnou dvojtýždňovou proteínovou diétou. „Radšej by som bol chudý až na kosť, ako by som mal pribrať,“ žartuje.
Jamey pripúšťa, že k chudnutiu ho motivovali štíhle strihy návrhárky Hedi Slimaneovej pre pánske oddelenie Diora. „V tých šatách vám nezostane ani medzierka. Vždy som mal rád pánske oblečenie z 50. a 60. rokov. A tak teraz namiesto do posilňovne chodím behať.“
Trend – štíhle, romantické telo
„Muži sa dostali do postfeministickej fázy,“ tvrdí Bruce Benderson, americký spisovateľ a komentátor. „Ich identita je tak trochu pochybná a oni sa viac snažia prevziať rolu sexuálneho objektu.“
Žeby bola štíhlosť len ďalším z radu trendov, po ktorom bude nasledovať zase prehnaná mužnosť?
Naznačovať by to mohol manekýn Samuel, ktorého si vybral Tom Ford, aby pózoval, ako ho pánboh stvoril, pre pánsky parfém M7 od Yvesa Saint Laurenta. Samuel sa hrdí impozantným stocentimetrovým obvodom hrudníka, ale aj dostatočne huňatým porastom. „Muži hľadajú vlastnú identitu,“ hovorí Benderson. „Na jednej strane sú chudí, skoro asexuálni efébovia, a naopak, v homosexuálnej komunite v New Yorku sa dajú nájsť medvedi, ktorí chcú vyzerať ako chlpatí, obyčajní chlapi s veľkým pupkom, o akom sníva obyčajný meštiak.“
„Posilňovanie už vyšlo z módy,“ tvrdí Maria Luisa Poumaillouová, ktorá nakupuje oblečenie pre svoj pánsky obchod Maria Luisa a parížsky reťazec Mixte. Z nových kolekcií podľa nej niet pochýb o tom, aký je trend mužského tela. „Je štíhle, romantické a také rock‘n‘rollové,“ hovorí.
Lagerfeld zhodil 42 kíl!
Bokom nezostal ani Karl Lagerfeld, ktorý nedávno zhodil 42 kilogramov a oslavuje skutočnosť, že jeho knihy Najlepšia diéta sa predalo vo Francúzsku už 120 000 výtlačkov. Lagerfeldov váhový úbytok patrí medzi päť najdôležitejších udalostí, ktoré v minulom roku otriasli svetom módy.
Vo vypasovaných džínsoch od Diesela, tesnom saku od Hedi Slimaneovej a bielej košeli s tvrdým golierikom je Lagerfeld živým dôkazom víťazstva ducha nad hmotou. Tvrdí však, že hlavným motívom bola len móda. „Nemal som žiadne zdravotné problémy,“ hovorí. „Iba som si chcel obmeniť šatník.“
„V posledných desiatich rokoch som len pozoroval, ako sa moja veľkosť zväčšuje od ‘eska‘ na ‘emko‘ a potom cez ‘elko‘ na ‘XL‘,“ spomína Lagerfeld. Nakoniec bol nespokojnejší s veľkosťou vlastných šiat než s tým, ako vyzeral nahý. Teraz je šťastný, že môže vkĺznuť do džínsov veľkosti 25.
„Zmeny v odievaní môžu nastať iba s premenou tiel,“ hovorí Lagerfeld. „Najelegantnejší muži Belle Epoque (1890–1914), ako Boni de Castellane či Robert de Montesquieu, boli veľmi štíhli,“ poznamenáva. „Dúfam, že som dokázal, že hoci má človek cez štyridsať, môže sa začať obliekať úplne ináč a novo. Ale v každom prípade to funguje len pri veľkostiach 44 až 46. Nad 50 už vyzerá všetko úplne rovnako.“
(čtk/iht)