Bratislava 12. marca (TASR) - Televízia Markíza potvrdzuje dominantné postavenie na televíznom trhu. Sleduje ju 40 percent respondentov. Oba kanály Slovenskej televízie majú dovedna takmer 22- percentnú sledovanosť. Vyplýva to z februárového prieskumu spoločnosti RNS - Avízo Holding International, a.s., ktorý realizovala na vzorke 1328 respondentov.
Televíziu Joj sleduje 10,1 percenta, spravodajskú stanicu TA3 8,4 percenta, ČT 1 5,3 percenta, TV Prima 4,2 percenta, ČT 2 1,7 percenta a iné televízne stanice 8,5 percenta opýtaných.
Spomedzi rádií si popredné miesta udržujú Fun Rádio (23 percent) a Rádio Okey (20,3 percenta). Za nimi je na treťom mieste počúvanosti Rádio Slovensko s 19,1 percenta. Nasledujú Rádio Expres (14,3 percenta), Rock FM (13,4 percenta), Rádio Twist (9,3 percenta), Rádio Regina (5,3 percenta), Hviezda FM (5,1 percenta) a Rádio B1 (3,6 percenta). Inú rozhlasovú stanicu počúva 8,8 percenta respondentov.
Takmer dve tretiny poslucháčov sa orientujú prevažne na hudobnú zložku rozhlasového vysielania a viac ako polovica venuje pozornosť správam. Keď do úvahy berieme aj praktické informácie o počasí a doprave, táto zložka programu má prioritné postavenie. Najviac sa počúva rádio ráno a počas dňa, a to v domácnostiach, aute či v inom dopravnom prostriedku a takisto na pracovisku a v škole.