„Cieľom kurikulárnej transformácie je zníženie informačnej záťaže a stresu pre žiakov, ale aj učiteľov a vytvorenie priestoru pre školské kurikulum, pre priblíženie sa školy životu, pre zvýšenie motivácie k učeniu sa žiakov, pre tvorivosť učiteľa, pre účinnejšiu etickú a estetickú výchovu,“ hovorí sa v Miléniu.
Dlho sa nič nedialo a učitelia i rodičia si už začínali myslieť, že tieto myšlienky zapadli prachom. Minister školstva Martin Fronc však 31. januára vydal štatút Kurikulárnej rady a v súčasnosti sa rokuje o jej členoch. Najviac by ich malo byť 21. Fronc by mal členov rady vymenovať tento týždeň. Predsedom rady je László Szigeti.
Kurikulárna rada bude určovať, čo z učiva ponechať a čo vylúčiť. Mnohí odborníci majú obavy, že sa členovia rady nebudú vedieť dohodnúť a zužovanie školských osnov potrvá pridlho.
Kurikulárna rada bude zasadať najmenej päťkrát ročne. Členstvo v rade je dobrovoľné, bez nároku na odmenu, pretože jej činnosť sa považuje za úkon vo všeobecnom záujme. (sr)