a počiatočné problémy s písmenami psy. Na rozdiel od dospelých sú totiž trpezlivými poslucháčmi a nedokonalý prejav nekritizujú. Čítaním pred živou bytosťou si deti zvyšujú sebadôveru.
Program čítania so psami nazvaný READ (Reading Education Assistance Dogs) vznikol ešte v roku 1999 v Salt Lake City v Utahu, kde organizácia Intermountain Therapy Animals vodila psy do opatrovateľských domovov a nemocníc na stretnutia s pacientmi. Potom začali jej členovia so štvordenným skúšobným programom, kde deti čítali a psy počúvali. O niekoľko mesiacov neskôr sa v Bennoinovej základnej škole v Salt Lake City začal pilotný program čítania so psami a jeho výsledky v podobe zlepšeného čítania detí sa prejavili veľmi rýchlo. Teraz chodia psí „poslucháči“ do 17 škôl v Utahu, Idahu, Montane a Nevade, ale záujem o ne prejavili v ďalších 40 štátoch USA, v Japonsku a Izraeli. Na snímke je pes Christy so sedemročnými deťmi zo školy v Perkasii.