We love the Information Minister

LOS ANGELES – A member of Saddam Hussein‘s vanquished regime has sprung up as an unlikely hero in cyberspace on a Web site embraced by both supporters and foes of the U.S.-led invasion of Iraq. Television news junkies transfixed by daily briefings

LOS ANGELES – A member of Saddam Hussein‘s vanquished regime has sprung up as an unlikely hero in cyberspace on a Web site embraced by both supporters and foes of the U.S.-led invasion of Iraq. Television news junkies transfixed by daily briefings by Iraqi Minister of Information Mohammed Saeed al-Sahaf are now logging onto a Web site featuring his finest invective against U.S. and British „infidels.“ The site already is offering T-shirts and mugs bearing al-Sahaf‘s best-loved statements („My feelings — as usual — we will slaughter them all!“) and has selected actor and director Sydney Pollack to play the information minister in the Hollywood version of the war.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Writer and former Greenpeace activist Kieran Mulvaney, a Briton living in Alaska, said he and friends got the idea for the site — www.WeLoveTheIraqiInformationMinister.com — while watching cable news coverage of the three-week-old war. „I mentioned to one of my friends that the best part is watching this guy,“ Mulvaney said. „He is so brazen that I could almost admire him.“ Mulvaney and his friends designed, built and put up the site in three days. Within hours of going live on the Internet, the site „has exploded,“ Mulvaney said. The same day, U.S. troops marched into Baghdad and al-Sahaf disappeared, or in the view of his new Web site, went on „administrative leave.“

„I hope he is alive somewhere so he knows how famous he has become,“ Mulvaney said. „We even had a few e-mails from within the Pentagon saying, ‘We really like this guy and we miss him.‘“ Reuters

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 104
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 047
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 828
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 713
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu