Občianske združenie Vlna, zodpovedný redaktor Ján Šimko
Poučenie o tom, že listovanie časopisu odzadu môže spôsobiť motorické a zrakové problémy, ubezpečenie, že číslo je vytlačené na papieri, ktorý neobsahuje BSE, dve verzie obsahu (aj pre tých, čo predsa len listujú odzadu) alebo „že editorial“ sú príjemné fóriky, ale najmä prejav pohody z tvorby štvrťročníka, čo podčiarkuje excelentná grafická úprava Jána Šicka. Ešte stále by to stačilo len na zaujímavé listovanie, no kvalita príspevkov (za všetky spomeňme aspoň rozhovory s Karolom Horváthom, Anetou Monou Chisou, Viliamom Klimáčkom, Keith Moxeyom a Michael Ann Hollyovou, poviedku Lucie Piussi alebo článok Petra Michaloviča o filmových monštrách) zaručuje kopu hodnotného čítania. Jednoducho - výborná revue, ktorej obohatená verzia má aj CD s hodinovou kompiláciou novej slovenskej hudby, ukážkami experimentálnej videotvorby a kopou ďalších informácií. Tá Vlna sa nezdá.
KINO-IKON 1/2001
Asociácia slovenských filmových klubov a Slovenský filmový ústav
Prvé tohtoročné číslo sa sústreďuje na históriu, teóriu a estetiku filmu a kryštalizuje sa v troch základných vrstvách. V prvej pokračuje vo výklade deleuzeovskej filmovej estetiky v podaní Davida Rodowicka, množinu dopĺňa pokračovanie hesla Alicje Helmanovej a úvahy Miroslava Petříčka alebo Martina Ciela inšpirované myslením Petra Mihálika. V ďalšej skôr praktickej vrstve texty zdanlivo rozdeľuje hranica, ktorá však nie je vždy taká viditeľná a ani rozhodujúca. Prvým veľkým tematickým okruhom je fantastično vo filme, druhý okruh možno nazvať dokumentárno vo filme. V tretej vrstve v rozhovore na tému Film, dokument, mystifikácia diskutujú Jan Němec a Petr Marek. K stálej rubrike Dvojník, ktorá sa v podaní Vlastimila Zusku a Petra Michaloviča tentoraz zamerala na Flahertyho Nanuka, pribudla nová sekcia textov Vedľajšie postavy v umení. Číslo ako vždy dopĺňajú reflexie filmov a literatúry o filme.