Kampaň sa naplno rozbieha až v týchto dňoch a zapojili sa do nej aj súkromné televízie. Budú vysielať reklamné bloky Úradu vlády i Veľvyslanectva Európskej komisie na Slovensku, ktoré sa rozhodlo, že sa do kampane zapojí tiež. Výnimkou je TA3, ktorá bude vysielať len šoty Úradu vlády.
Najväčší priestor venuje referendu o Európskej únii verejnoprávna televízia. „STV jednoznačne podporuje predvstupové aktivity Slovenska do Európskej únie,“ píše na svojej internetovej stránke. Naopak, od jasnej podpory vstupu sa dištancuje TA3, podľa riaditeľa Martina Lengyela chce ostať neutrálnou. „O kampani budeme len informovať,“ povedal Lengyel.
„Okrem reklamných blokov, ktoré si u nás objednali Úrad vlády a Európska komisia, sa téme referenda venujeme aj v spravodajstve a v publicistickej relácii Sedmička,“ povedal hovorca Joj Ľudovít Tóth.
Markíza poskytuje vysielací čas na prezentáciu oboch kampaní na podporu vstupu. „Téme vstupu sa venujeme a naďalej budeme otázky a informácie s ňou spojené spracovávať predovšetkým v našich spravodajských reláciách,“ povedala Ivana Semjanová z televízie. Markíza má do rannej a popoludňajšej talk-show podľa Semjanovej dramaturgicky rozpracované projekty, ktoré prezentujú úniu, jej členské krajiny a dianie okolo referenda.
MIRKA HOROBOVÁ
Mobilizačná kampaň na STV
* od 4. do 14. mája 2003 odvysiela 50 polminútových šotov.
* dvanásť slovenských celebrít divákom vysvetlí svoj názor na vstup. Relácia sa bude opakovať 25-krát.
* odborníci budú debatovať o kladoch a záporoch vstupu v štyroch hodinových diskusiách. Vstupom sa zaoberá aj relácia O päť minút dvanásť.
* relácia Európske otázniky sa bude vysielať v pondelok až v stredu pred Novinami plus a v piatok namiesto nich.
* od 5. mája do 13. mája počas pracovných dní zaradia do programu aj šoty, ktoré na tému vstupu vyrobia a dodajú politické strany.
* téme vstupu sa venujú aj relácie Cieľ Európa, Téma, Smer Európa, V srdci Európy, Eurovidiek, Kvarteto a Euroexpres.
Čo platí Úrad vlády
Úrad vlády vyčlenil na kampaň 20,5 milióna. Pol milióna ide na telefónnu linku, päť miliónov na brožúrky a informačné materiály, trištvrte milióna na prieskumy verejnej mienky, 11 miliónov na podporu malých projektov a zvyšok na vyškolenie a pôsobenie konzultantov, konferencie o únii v regiónoch a na inštruktážne semináre.
Predreferendová kampaň spolu vyjde asi na 50 miliónov korún. Okrem spomínaných 20,5 milióna zaplatil Úrad vlády kampaň od dvoch reklamných agentúr. (hr)