Do kampane za vstup do únie sa zapoja aj médiá

BRATISLAVA - Takmer polovica obyvateľov Slovenska mala v apríli pocit, že o Európskej únii vedia málo. Informovanosť ľudí o únii sa vôbec nezvyšuje a dva týždne pred referendom už nie je veľká nádej, že sa táto situácia zásadne zmení.

Kampaň sa naplno rozbieha až v týchto dňoch a zapojili sa do nej aj súkromné televízie. Budú vysielať reklamné bloky Úradu vlády i Veľvyslanectva Európskej komisie na Slovensku, ktoré sa rozhodlo, že sa do kampane zapojí tiež. Výnimkou je TA3, ktorá bude vysielať len šoty Úradu vlády.

Najväčší priestor venuje referendu o Európskej únii verejnoprávna televízia. „STV jednoznačne podporuje predvstupové aktivity Slovenska do Európskej únie,“ píše na svojej internetovej stránke. Naopak, od jasnej podpory vstupu sa dištancuje TA3, podľa riaditeľa Martina Lengyela chce ostať neutrálnou. „O kampani budeme len informovať,“ povedal Lengyel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Okrem reklamných blokov, ktoré si u nás objednali Úrad vlády a Európska komisia, sa téme referenda venujeme aj v spravodajstve a v publicistickej relácii Sedmička,“ povedal hovorca Joj Ľudovít Tóth.

Markíza poskytuje vysielací čas na prezentáciu oboch kampaní na podporu vstupu. „Téme vstupu sa venujeme a naďalej budeme otázky a informácie s ňou spojené spracovávať predovšetkým v našich spravodajských reláciách,“ povedala Ivana Semjanová z televízie. Markíza má do rannej a popoludňajšej talk-show podľa Semjanovej dramaturgicky rozpracované projekty, ktoré prezentujú úniu, jej členské krajiny a dianie okolo referenda.

MIRKA HOROBOVÁ

Mobilizačná kampaň na STV

* od 4. do 14. mája 2003 odvysiela 50 polminútových šotov.

* dvanásť slovenských celebrít divákom vysvetlí svoj názor na vstup. Relácia sa bude opakovať 25-krát.

SkryťVypnúť reklamu

* odborníci budú debatovať o kladoch a záporoch vstupu v štyroch hodinových diskusiách. Vstupom sa zaoberá aj relácia O päť minút dvanásť.

* relácia Európske otázniky sa bude vysielať v pondelok až v stredu pred Novinami plus a v piatok namiesto nich.

* od 5. mája do 13. mája počas pracovných dní zaradia do programu aj šoty, ktoré na tému vstupu vyrobia a dodajú politické strany.

* téme vstupu sa venujú aj relácie Cieľ Európa, Téma, Smer Európa, V srdci Európy, Eurovidiek, Kvarteto a Euroexpres.

Čo platí Úrad vlády

Úrad vlády vyčlenil na kampaň 20,5 milióna. Pol milióna ide na telefónnu linku, päť miliónov na brožúrky a informačné materiály, trištvrte milióna na prieskumy verejnej mienky, 11 miliónov na podporu malých projektov a zvyšok na vyškolenie a pôsobenie konzultantov, konferencie o únii v regiónoch a na inštruktážne semináre.

SkryťVypnúť reklamu

Predreferendová kampaň spolu vyjde asi na 50 miliónov korún. Okrem spomínaných 20,5 milióna zaplatil Úrad vlády kampaň od dvoch reklamných agentúr. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu