Oficiálna kampaň pred referendom o vstupe SR do EÚ sa začala dnes o polnoci

Bratislava 4. mája (TASR) - Oficiálna časť kampane pred referendom o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ) sa začala dnes úderom polnoci. Kampaň sa ...

Bratislava 4. mája (TASR) - Oficiálna časť kampane pred referendom o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ) sa začala dnes úderom polnoci. Kampaň sa skončí v stredu 14. mája o 14.00 hodine, presne 48 hodín pred otvorením hlasovacích miestností.

Na desaťdňové predreferendové obdobie bude sústredená vládna kampaň prostredníctvom vybraných reklamných agentúr a regionálnych projektov s cieľom zabezpečiť dostatočnú, nadpolovičnú účasť oprávnených voličov na hlasovaní. 7. mája v Trnave odštartuje séria propagačných podujatí spojená s hudobnými koncertmi v krajských mestách. Po Nitre, Trenčíne, Žiline, Banskej Bystrici a Prešove vyvrcholia koncerty 13. mája v Bratislave a Košiciach pod názvom O tri dni! Využi svoj hlas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Verejnoprávne médiá vyčlenili na kampaň desať hodín vysielania, pričom tento priestor je rozdelený paritne medzi všetky parlamentné subjekty. Okrem Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) môže byť kampaň vo forme reklamy odvysielaná aj v iných, súkromných elektronických médiách. Takáto reklama však nesmie slúžiť na prezentáciu a podporu politických strán a hnutí.

Predreferendová kampaň bude stáť daňových poplatníkov spolu 51 miliónov 32 tisíc korún.

Do kampane sa samostatne zapoja aj politické strany. Oficiálnu predreferendovú kampaň odštartovala SDKÚ dnes pod heslom Musí nás byť dosť. Jej nosnou časťou bude priamy kontakt s občanmi. KDH už začalo s distribúciou novín Budúcnosť, kde prezentuje víziu Slovenska po vstupe do EÚ. Zmeny, ktoré krajinu čakajú v súvislosti s integračným procesom, približujú kresťanskí demokrati občanom aj prostredníctvom informačnej brožúrky, ktorá dostala tvar "europasu". Od Európskej ľudovej strany získali na kampaň viac ako 600 tisíc Sk. Politici SMK plánujú v nasledujúcich dvoch týždňoch navštíviť okolo 40 miest a obcí na strednom a južnom Slovensku. SMK pripravila tiež rôzne propagačné materiály o EÚ. Na kampaň pred referendom vyčlenila strana 1,2 milióna korún. ANO plánuje minúť na predreferendovú kampaň približne 500 tisíc korún. Ďalšie finančné nároky vykryla Európska liberálna, demokratická a reformná strana. Jej pričinením vydali brožúrku, ktorú distribuujú občanom prostredníctvom svojich okresných štruktúr.

SkryťVypnúť reklamu

Smer plánuje vydať malú brožúrku s návodom, ako čerpať financie z predvstupových a štrukturálnych fondov EÚ. Stimulovať Slovákov k účasti na referende chce strana aj prostredníctvom viacerých regionálnych stretnutí, ktoré organizujú okresné kancelárie strany. HZDS už začalo informačno-vysvetľovaciu predreferendovú kampaň a postavilo ju na osobnom stretávaní poslancov a iných osobností spoločenského života s občanmi. KSS nepripravuje žiadne osobitné mítingy, ktorými by vyzývali svojich voličov a sympatizantov k účasti na referende.

Vlastné informačné a propagačné aktivity zároveň vyvíja Delegácia Európskej komisie v SR.

Podporiť účasť občanov na hlasovaní o začlenení krajiny do EÚ prídu na Slovensko aj zahraniční politici. V pondelok 5. mája pricestuje do Bratislavy komisár EÚ pre rozšírenie Günter Verheugen a v utorok 6. mája šéf Európskeho parlamentu Pat Cox. Predreferendovú kampaň by mali prísť podporiť tiež minimálne traja premiéri z krajín Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Referendum o vstupe SR do EÚ sa uskutoční 16. a 17. mája a občania budú odpovedať na otázku "Súhlasíte s tým, aby sa SR stala členským štátom EÚ?". V prvý deň budú volebné miestnosti otvorené od 14.00 do 22.00 hodiny, nasledujúci deň od 07.00 do 14.00 hodiny. Počas referenda bude otvorených 5097 hlasovacích miestností.

Plebiscit bude stáť takmer 196 miliónov korún. Rezort vnútra by mal dostať zo spomínanej sumy 167 miliónov korún a Štatistický úrad SR 28 miliónov. Verejnoprávne médiá - SRo a STV si rozdelia 89 tisíc a 430 tisíc korún. mab som

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  2. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  3. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  6. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  7. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  8. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 272
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 707
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 206
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 591
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 386
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 183
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 805
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 679
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu